Hlavní obsah

Pražský magistrát chce zatočit s reklamou

Právo, paf

Praha chce ještě více omezit reklamu v metropoli. Vedení města proto zadá Technické správě komunikací (TSK), aby vypověděla smlouvy, na jejichž základě byly v Praze umístěny stovky reklamních navigačních sloupků.

Foto: Petr Janiš, Právo

Ilustrační foto

Článek

V budoucnu by pak měla zmizet i reklama ze silničních mostů, kde má ale Praha smlouvu s dodavatelem uzavřenou do roku 2022. Na svém včerejším jednání o tom rozhodli pražští radní. Důvodem je podle náměstka pro dopravu Adama Scheinherra (Praha sobě) nejen vizuální smog, ale také nevýhodnost smluv.

Už během letošního roku z ulic zmizí reklamní navigační tabule, které jsou umístěny podobně jako dopravní značky. „Rozptylovaly řidiče, v některých místech překážely chodcům a komplikovaly také údržbu a úklid,“ doplnil Scheinherr.

Uživatelé Facebooku se budou moci vyhnout úzce cíleným reklamám

Internet a PC

Komplikovanější ale bude odstranění reklamních nosičů z mostů, jelikož zde má hlavní město smlouvu uzavřenou od roku 1992 a tu lze vypovědět pouze jednou za deset let, v tomto případě tedy nejdříve v roce 2022. TSK tak nyní musí zjistit, zdali je možné reklamu z mostu odstranit dříve.

Jak naučit děti porozumět reklamě

Dítě a rodina

Z ulic celkem zmizí stovky reklamních nosičů, z jejichž pronájmu navíc mělo město podle Scheinherra minimální výnosy. „Za několik set reklamních nosičů dostávala Praha jen jednotky milionů korun. To neodpovídá běžné ceně za reklamu,“ doplnil Adam Scheinherr.

Související články

Jak naučit děti porozumět reklamě

Reklamy na nějaké zboží či službu jsou všude kolem nás a vyhnout se jim zcela nejde. Zatímco dospělí jsou ještě částečně schopni jim díky dostatečnému...

Výběr článků

Načítám