Článek
Plán musí projednat a schválit silniční úřad, který kompetenčně spadá pod státní správu, nikoliv pražskou samosprávu. Podle zákona musí návrh opatření po doručení zveřejnit na úřední desce. Po 15 dnech pak začne běžet měsíční lhůta pro podání námitek.
S ohledem na kritiku záměru ze strany řady institucí se dá předpokládat, že námitky dorazí.
Opatření předpokládá umístit značení na 36 křižovatek a dalších 15 křížení či podjezdů a nadjezdů. Návrh počítá s trvalým umístěním značek a jejich platností po celý den bez časového omezení.
Chybějící okruh
Záměr zakázat vjezd kamiónům nad 12 metrů délky oznámil v polovině roku 2016 pražský magistrát v reakci na vyřazení dostavby Pražského okruhu mezi dálnicí D1 a Běchovicemi (úsek 511) ze seznamu projektů, které měly šanci získat ve zrychleném řízení stanovisko EIA, tedy posouzení vlivu staveb na životní prostředí.
Pražský okruh by měl mít po svém dokončení délku 83 kilometrů. V současné době je hotovo 41,3 kilometru. Úsek 511 měří 12,5 kilometru.
V provozu je zatím část okruhu od D1 k D5 a několik kilometrů na východě u Černého Mostu u D10 a D11.
Proti jsou obce, dopravci i ministerstvo
Středočeské obce, na jejichž komunikace by se kamióny přesunuly, postup hlavního města odmítají a upozorňují, že menší silnice nejsou na tisíce kamiónů dimenzované. S návrhem nesouhlasí ani dopravci a ministerstvo dopravy.
V reakci na postup Prahy už vlastní zákaz průjezdu vozidel nad 12 tun schválily Říčany, kde omezení platí od 13. listopadu.