Hlavní obsah

Který z těchto čtyř hlasů chcete slyšet v MHD? Praha spustila anketu

Praha

Lidé mohou vybrat hlas, který jim bude v pražských autobusech a tramvajích ohlašovat zastávky. Pražský dopravní podnik (DPP) spustil na webu anketu, kde může veřejnost vybrat ze čtyř variant. Vítěz nahradí Dagmar Hazdrovou, která hlášení a názvy zastávek namlouvá od roku 1996.

Foto: Otisk/dpp.cz

Anketa na webu pražského dopravního podniku

Článek

Lidé mohou hlasovat jen jednou pro jeden ze čtyř hlasů, které do finále vybrala odborná komise. Hlasování skončí 19. června.

„Rovnocenně jsou v nich zastoupeny dámy i pánové po dvou hlasech. Nejspíše se vám budou zdát povědomé, slyšeli jste je v dabingu nebo na divadelních představeních. Jejich identitu ale odhalíme až po skončení ankety, aby jména neovlivňovala vaše rozhodnutí," uvedl dopravce.

Auta pod zem, chodci k řece, metro o kus dál. Vltavská filharmonie zásadně promění okolí

Domácí

Přímo v provozu mohou cestující soutěžící hlasy slyšet už nyní na vybraných spojích tramvajové linky 9 a autobusové linky 136. „Každý hlas je nahrán v jedné tramvaji a jednom autobusu, přičemž tato vozidla jsou označena speciálním vnějším i vnitřním polepem upozorňujícím na anketu včetně QR kódu, po jehož načtení se cestující dostane přímo do on-line ankety,” upozornil server Zdopravy.

V síti pražské integrované dopravy, tedy v hlavním městě i okolních středočeských regionech, je přes deset tisíc zastávek. Nahrávky zastávek se musí průběžně doplňovat, hlášení vznikají postupně podle potřeby.

Osmaosmdesátiletá rozhlasová hlasatelka Dagmar Hazdrová je hlasem pražských tramvají a autobusů posledních skoro 30 let. Její hlas mohli cestující slyšet i v jiných městech. S nahráváním se ale před časem rozhodla skončit, a dopravní podnik proto začal hledat náhradu.

Letos v březnu se Hazdrová stala čestnou občankou Prahy. Ocenění získala za mimořádné činy během srpnové invaze sovětských vojsk v roce 1968, kdy v Československém rozhlase pravdivě informovala o tehdejším dramatickém dění.

Změnu hlášení na tuzemských nádražích chystá také Správa železnic. Čtyři různé užívané systémy má do budoucna nahradit jednotný syntetický hlas.

Výběr článků

Načítám