Článek
Lidé mohou hlasovat jen jednou pro jeden ze čtyř hlasů, které do finále vybrala odborná komise. Hlasování skončí 19. června.
„Rovnocenně jsou v nich zastoupeny dámy i pánové po dvou hlasech. Nejspíše se vám budou zdát povědomé, slyšeli jste je v dabingu nebo na divadelních představeních. Jejich identitu ale odhalíme až po skončení ankety, aby jména neovlivňovala vaše rozhodnutí," uvedl dopravce.
Auta pod zem, chodci k řece, metro o kus dál. Vltavská filharmonie zásadně promění okolí
Přímo v provozu mohou cestující soutěžící hlasy slyšet už nyní na vybraných spojích tramvajové linky 9 a autobusové linky 136. „Každý hlas je nahrán v jedné tramvaji a jednom autobusu, přičemž tato vozidla jsou označena speciálním vnějším i vnitřním polepem upozorňujícím na anketu včetně QR kódu, po jehož načtení se cestující dostane přímo do on-line ankety,” upozornil server Zdopravy.
V síti pražské integrované dopravy, tedy v hlavním městě i okolních středočeských regionech, je přes deset tisíc zastávek. Nahrávky zastávek se musí průběžně doplňovat, hlášení vznikají postupně podle potřeby.
Osmaosmdesátiletá rozhlasová hlasatelka Dagmar Hazdrová je hlasem pražských tramvají a autobusů posledních skoro 30 let. Její hlas mohli cestující slyšet i v jiných městech. S nahráváním se ale před časem rozhodla skončit, a dopravní podnik proto začal hledat náhradu.
Letos v březnu se Hazdrová stala čestnou občankou Prahy. Ocenění získala za mimořádné činy během srpnové invaze sovětských vojsk v roce 1968, kdy v Československém rozhlase pravdivě informovala o tehdejším dramatickém dění.
Změnu hlášení na tuzemských nádražích chystá také Správa železnic. Čtyři různé užívané systémy má do budoucna nahradit jednotný syntetický hlas.