Hlavní obsah

Poslanci ČSSD už nechtějí tancovat, jak Dimun píská

Právo, Jiří Ovčáček
Aktualizováno

Nad někdejším mediálním druhým já expředsedy ČSSD Jiřího Paroubka, šéfem stranického PR a marketingu Petrem Dimunem se stahují mračna. O muže, který dříve třikrát i čtyřikrát denně přispíval svými prohlášeními k ukřičenému a netolerantnímu obrazu sociální demokracie, už jako by nebyl zájem.

Článek

Poslanci soc. dem. v úterý zamítli návrh, aby se mohl účastnit jako host jednání jejich klubu. To byl zatím nejvýraznější signál nespokojenosti nově zvolené politické reprezentace s Paroubkovým oblíbencem.

„Poslanecký klub jednal o účasti hostů. Na můj návrh se mohou kdykoliv schůzí klubu účastnit hejtmanky a hejtmani zvolení za ČSSD. Pokud jde o tiskové oddělení, neoficiálně byla diskuse ke jménu Dimun a nakonec byla konkrétní jména z návrhu usnesení vypuštěna,“ sdělil Právu poslanec a šéf Asociace krajů ČR Michal Hašek.

Minulou sobotu hovořila v kuloárech stranického ústředního výkonného výboru kriticky o Dimunovi a jeho roli ve volebním neúspěchu řada funkcionářů ČSSD. Jeden z nich dokonce Právu prozradil, že již před časem apeloval na Paroubka, aby se ho zbavil, ale nebyl vyslyšen.

Dimun je zatím na dovolené

Dimun v současné době, jak sdělil úřadující předseda soc. dem. Bohuslav Sobotka, pobývá na dovolené. Ve funkci šéfa PR a marketingu Lidového domu tak stále oficiálně působí, odvolán z funkce nebyl. Definitivní rozřešení situace co s Dimunem tak ČSSD teprve čeká. Jako stranický lídr to má v rukou především Sobotka.

„Petr Dimun mne požádal o to, aby si mohl vzít dovolenou. Až se z dovolené vrátí, tak je možné, že se na tato témata budeme bavit,“ řekl Sobotka Právu na dotaz, zda hodlá po Dimunově návratu z dovolené řešit jeho další působení v klíčové funkci v rámci aparátu Lidového domu. Sobotka přitom nevěděl, o jak dlouhou dovolenou jde.

Podle zjištění Práva se ovšem už ledy hnuly a Dimunovy dny v čele sekce PR a marketingu jsou sečteny. Dimun by měl skončit po návratu z dovolené, a to už k 1. červenci. Existují ale úvahy, že by měl spoluvytvářet mediální obraz ČSSD z pozadí.

Může to souviset s tím, že údajně míří do PR agentury Bison & Rose. Na dotazy Práva týkající se profesní budoucnosti, včetně angažmá v Bison & Rose, ve středu Dimun neodpověděl.

Agentura Bison and Rose informaci, že do ní má nastoupit současný ředitel oddělení PR a marketingu ČSSD Petr Dimun popřela. Redakci Práva zaslala mail s textem: „Agentura Bison & Rose o ničem takovém, jako by byla nabídka jakéhokoli angažmá panu Dimunovi, neuvažuje a nikdy neuvažovala."

I po případném odchodu z Lidového domu ale přece jenom zůstane minimálně jedno pouto mezi soc. dem. a Dimunem. Tento bývalý mluvčí někdejšího ministra spravedlnosti Pavla Němce je totiž členem ČSSD.

Dimun už má také zkušenosti s působením „inkognito“. Než byl oficiálně jmenován šéfem marketingu ČSSD, docházel radit do Lidového domu, ale tehdejší šéf strany Paroubek se k němu oficiálně neznal. S železnou pravidelností vydával tiskové zprávy, že Dimun jeho poradcem není.

Výběr článků

Načítám