Článek
„Výměna eskalátorů má dva hlavní důvody. Prvním důvodem je ukončení životnosti nosné konstrukce eskalátorů, která byla výrobcem v době montáže doporučena na 40 let. Druhým důvodem je nesoulad se současnou legislativou, co se týče provozu eskalátorů. Jedná se zejména o bezpečnostní prvky vůči cestujícím,“ sdělil Novinkám provozní technik dopravního podniku Martin Kodrle.
Současné eskalátory jsou sovětské výroby a jsou šestými nejdelšími pohyblivými schody v pražském metru. Výměna všech třech ramen eskalátorů bude probíhat postupně. Nejprve se z nich zachrání možné náhradní díly, které DPP následně použije při opravách v ostatních stanicích metra.
Nové eskalátory budou mít navíc různé bezpečnostní prvky, jako jsou například čidla rychlosti pohybu madel. Svými parametry budou také odpovídat požadavkům na sníženou energetickou náročnost provozu, díky níž se sníží požární riziko.
Součástí rekonstrukce budou také práce na novém osvětlení či rozvodech elektřiny. Náklady se vyšplhají na 225 miliónů korun. Rekonstrukce má trvat devět měsíců.