Hlavní obsah

Penta bude u Masarykova nádraží v Praze stavět devítipodlažní budovu

Právo, Jiří Novotný

Investiční skupina Penta chce v roce 2017 začít s výstavbou devítipodlažní budovy s kancelářemi a obchody na lukrativních pozemcích v okolí pražského Masarykova nádraží.

Foto: Michaela Říhová, Právo

Masarykovo nádraží v Praze

Článek

O jejich koupi se chtěla domluvit s Českými drahami (ČD), k podpisu smlouvy ovšem stále ještě nedošlo.

„Zatím poslední jednání s ČD proběhlo loni a od té doby žádný progres nenastal. Zřejmě proto, že došlo ke změnám ve vedení ČD i ministerstva dopravy, a chybí tak kontinuita. Moc nás to ale netrápí, protože jsme kryti platnými smlouvami, podle nichž  má dojít k vypořádání pozemků až po kolaudaci staveb,“ řekl v úterý Právu mluvčí Penty Martin Danko.

Zájem už pouze o část pozemků

Penta drží většinový podíl v konsorciu Masaryk Station Development, které má na pozemky v okolí Masaryčky předkupní právo. Tedy nejen na Florenci, ale i v Hybernské ulici. Celkem jde o 125 tisíc metrů čtverečních ploch.

Minoritní 34procentní podíl vlastní v konsorciu České dráhy, jimž současně většina pozemků v okolí nádraží patří. Když Penta v roce 2011 do konsorcia vstoupila, plánovala, že pozemky koupí od ČD všechny. Nyní však už má zájem jen o plochu menší než 20 tisíc metrů čtverečních.

„Tato plocha, na níž chceme vybudovat centrální pražské byznys centrum, se nachází na Florenci přímo proti našemu novému administrativnímu a obchodnímu centru Florentinum,“ upřesnil Danko.

Ve druhé fázi plánuje investor zastavět plochy podél obou stran magistrály až po autobusové nádraží. Na to má navázat třetí fáze v ulici Hybernská, kde část pozemků patří i České poště.

Přípravy pokračují

Jak Danko prohlásil, jednání s Českými drahami považovala Penta za vstřícný krok. „Už dříve jsme se totiž doslechli, že ČD by chtěly z konsorcia vycouvat,“ uvedl.

Podle ČTK magistrátní odbor ochrany prostředí rozhodl, že Penta musí zpracovat kompletní dokumentaci EIA posuzující vliv stavby na životní prostředí.

„Jde o přípravné stadium celého projektu Masaryčka. Příprava stavby bude zahrnovat mimo jiné právě získání stanoviska EIA a dalších povolení. Realisticky se dá očekávat, že územní rozhodnutí a stavební povolení budeme mít do dvou let. Samotná výstavba si pak vyžádá tři až čtyři roky. V jednání s ČD tedy spěchat nemusíme, nehrozí nám žádný časový stres,“ konstatoval Danko.

České dráhy chtějí lepší podmínky

V době, kdy se Penta ještě zajímala o všech 125 000 metrů čtverečních pozemků, předpokládala, že za ně Českým drahám zaplatí 900 miliónů korun. Tedy 20 000 Kč/m2.

Na otázku, jestli tato nabídka platí i teď, kdy už Penta chce podstatně menší plochu, Danko sdělil: „Cena za metr čtvereční bude určitě vyšší než 20 tisíc korun. Finálně se ale stanoví až poté, kdy ČD budou přesně vědět, jaký pozemek prodávají a co na něm bude stavebně povoleno.“

Jak Právu v úterý potvrdil člen představenstva ČD odpovědný za úsek techniky, servisu a majetku František Bureš, České dráhy jsou aktuálně vázány smlouvami z minulosti a na jejich základě Penta realizuje své záměry.

„České dráhy s Pentou vyjednávají o možnosti vylepšení své pozice, a to formou komplexní změny smluvních vztahů a prodejem pozemků na Masarykově nádraží za lepších podmínek, než byly v minulosti zasmluvněny. Za ČD však musí rozhodnout orgány společnosti a zatím k tomu nedošlo,“ sdělil Bureš.

Související témata:

Výběr článků

Načítám