Článek
Most postavený v letech 1978 až 1988 je ve špatném stavu a konstrukce kvůli zatékání dále degraduje. Po této části městského okruhu projede denně 144 000 aut a patří mezi nejvytíženější komunikace.
„Nedojde k žádnému kompletnímu zastavení provozu, ale vždy k omezení jednoho jízdního pruhu, což se děje při běžné údržbě nebo opravě svodidel. Nemělo by to mít žádné závažné dopady,” řekl Scheinherr.
Technická správa komunikací (TSK) opraví nejdříve spodní část mostu, a to pilíře v Modřanské ulici a v řece. Tady se práce uskuteční se zimní přestávkou od letošního června do listopadu příštího roku.
První etapa řidiče neomezí
Letošní práce nebudou mít vliv na dopravu, vozovka mostu bude fungovat bez omezení. V roce 2021 budou opraveny zbylé pilíře a provoz bude částečně omezen v Modřanské ulici. Stavební materiál bude dopravován po Vltavě z Modřan.
Radlická radiála prodlouží kolony u Barrandovského mostu, varuje studie
V druhé fázi oprav se uskuteční celková rekonstrukce nosné konstrukce a barrandovské a modřanské sjezdové rampy. Tyto práce vyjdou na 530 milionů korun. Při rekonstrukci budou v provozu v každém směru vždy dva jízdní pruhy. Práce budou rozděleny na dvě části, kdy při každé z nich bude uzavřena jedna rampa.
Potřeba bude vyměnit mostní svršek, udělat novou izolaci a vyměnit odvodnění a povrchy vozovek a chodníků. Opravovat se bude veřejné osvětlení a je nutné přeložit inženýrské sítě. TSK také opraví plášť mostu a jeho pilíře.
Dostavba Pražského okruhu se opět posouvá
Barrandovský most spojuje Prahu 4 a 5. Měří přes 340 metrů a je na něm osm jízdních pruhů a dva chodníky.
Praha má problémy se stavem mostů na svém území dlouhodobě. Na začátku prosince 2017 spadla lávka pro pěší mezi Císařským ostrovem a Trojou a při nehodě se zranili čtyři lidé.
Ve špatném stavu je i několik hlavních mostů přes Vltavu, mezi nimi například Libeňský a Hlávkův, most Legií a Palackého most. Město prostřednictvím TSK zahájilo diagnostiku jejich stavu, stejně jako lanového mostu na Jižní spojce.