Článek
Babiš se rozhodl změnit strategii a namísto primátora osloví jednotlivé radní. „Já se obrátím na radní a nechť Praha si to řeší. Budeme v projektu pokračovat a uvidíme, jestli to stávající vedení magistrátu bude řešit, nebo si počkáme na další, ale pro mě už s panem primátorem smysl jednat nemá, s ním se nedá jednat, protože pak z takového jednání má člověk velké psychické trauma,” řekl ve středu předseda vlády, který zavítal na návštěvu do Ústeckého kraje.
Babiš zároveň odmítl úterní Hřibovo tvrzení, že řekl, že Praha nemůže s pomocí státu počítat. [celá zpráva]
„Nepravdu říkal pan primátor. Znovu opakuji, že zveřejním všechny dopisy, obeznámím všechny radní, aby se seznámili s naší nabídkou,” uvedl Babiš. Nabídka státu podle něj prospěje Pražanům, protože vznik úřednické čtvrti uvolní budovy, jež mohou sloužit jako muzea a byty.
Babiš s Hřibem v úterý jednali o možném vybudování úřednické čtvrti poblíž konečné stanice metra C v Letňanech. Magistrát za to požadoval, aby stát výměnou za pozemky přispěl na dostavbu severovýchodní části Pražského okruhu a vnitřního okruhu a postavil novou nemocnici za 8,5 miliardy, kam by se přestěhovala větší část Nemocnice Na Bulovce.

Záznam: Návštěva premiéra Andreje Babiše v pražských Letňanech, kde by mohla vzniknout takzvaná vládní čtvrťVideo: ČTK
„Vysvětloval jsem panu primátorovi, že Praha žádnou nemocnici nepotřebuje. Ptali jsme se všech ředitelů nemocnic, Praha je předimenzovaná, ale potřebuje traumacentrum,” vrátil se předseda vlády k úterní debatě s primátorem.
Babiš řekl, že Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) platí vnější okruh Prahy a primátor má písemně nabídku, že stát zaplatí vnitřní okruh hlavního města, a to formou tendru na PPP, tedy formu spolupráce soukromého a veřejného sektoru. „A samozřejmě bychom hradili i dohodu s investorem,” uvedl premiér.
Letňany považuje vláda za nejvhodnější variantu kvůli tomu, že tam lze umístit až 10 000 zaměstnanců a metropolitní plán tam umožňuje stavět administrativní budovy. Úřad vlády argumentuje i dobrou dopravní dostupností na konečné trasy metra C.