Článek
Nová říční hotelová loď, kterou francouzská rejdařská společnost CroisiEurope vyrobila speciálně pro plavby z Berlína do Prahy, byla vpuštěna do ostrého provozu 26. dubna, kdy do Prahy v dopoledních hodinách dopravila první cestující. Po třech dnech se vydá zpět do Německa. Obří loď chvílemi není jednoduché kormidlovat, kapitána během první plavby potrápily především průjezdy mezi mosty.
„Na Labi kapitánovi dělala problémy malá hloubka, chybí jez v Děčíně, který je projektován. Když dorazil do Mělníka a měl jet dále do Prahy, nastal největší oříšek, jak se protáhnout starými zdymadly na Hoříně, kdy muselo být vše na horní palubě sklopeno, odmontováno a loď se protahovala obloukem na centimetry,“ popisuje strasti během plavby zástupce ředitele Ředitelství vodních cest Jan Bukovský.
Loď je unikátní svou konstrukcí, která je určena pro nízké ponory. Díky zadokolesovému pohonu bude moci jezdit po Labi i v době, kdy je málo vody a kdy řada ostatních lodí musí svou plavbu zastavit. Nejen nákladní, ale i tyto hotelové kabinové lodě totiž potřebují dostatek vody pod kýlem.
Dalším specifikem jsou její rozměry. Ostatní kabinové lodě, které do Prahy jezdí, bývají o deset metrů kratší.
„Délka 95 metrů a šířka 10,5 metru je přesně maximální rozměr, který umožní plavební komory, které máme na Vltavě. To znamená, že větší lodě už do Prahy nedojedou,“ uvedl Jan Bukovský.
Bar a taneční parket
Loď má dvě paluby, ve 40 prostorných kajutách se pohodlně ubytuje 79 cestujících. K využití je také velký bar, salonek s tanečním parketem, rozměrná panoramatická restaurace, nebo velká terasa s lehátky.
Během plavby bude navštěvovat zajímavé lokality a města jako například Berlín, Postupim, Magdeburg, Wittenberg, Míšeň, Drážďany, Děčín, Litoměřice, Mělník a Prahu.
Elbe Princesse se vydá na zpáteční cestu po proudu směrem do Německa ve čtvrtek v 6 hodin ráno. Letos má v plánu ještě 12 cest do Prahy, cesta dlouhá přibližně 500 kilometrů trvá devět dní a stojí od 1700 eur. Plavby jsou do konce roku 2017 vyprodány.