Hlavní obsah

Na trať mezi Hevlínem a Hrušovany se vrátí vlaky. Trať odkoupí přímo Hevlín

Právo, miv
Hevlín

Vláda v úterý potvrdila prodej nepoužívané trati z Hrušovan nad Jevišovkou do Hevlína právě obci Hevlín. Z nádraží chce radnice udělat muzeum.

Foto: Milan Vojtek, Právo

Opuštěné nádraží v Hevlíně se souhlasem vlády odkoupí zdejší radnice.

Článek

„Je to už načase, čekali jsme už dlouho,“ komentoval rozhodnutí vlády starosta Hevlína Antonín Pichanič (Moravané) s tím, že obec ještě musí vyčkat na oficiální vyrozumění. Informaci se jako první dozvěděl od redakce Práva.

S koupí lokálky zastupitelé Hevlína souhlasí, peníze na to už v obecní pokladně vyčlenili. „Pokud to už vláda odsouhlasila, může se to stihnout ještě letos. My ty peníze nachystané máme,“ dodal Pichanič.

Plánujeme nádraží proměnit v muzeum obce a současně i muzeum železnice
Antoní Pichanič, starosta Hevlína

Pro obec je významné i to, že se spolu s tratí stane také vlastníkem nádražní budovy. Stavba z roku 1910 je na základě návrhu Spolku pro veřejnou dopravu na jihozápadní Moravě již několik let zapsaná na seznamu kulturních památek. „Plánujeme nádraží proměnit v muzeum obce a současně i muzeum železnice,“ říká starosta.

Stát, respektive Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) nabízela trať z Hrušovan nad Jevišovkou do Hevlína k prodeji opakovaně. Poprvé vloni v červenci stanovila nejnižší cenu osmadvacet milionů korun. Zájemce se nenašel.

V říjnu ve druhém kole cena spadla na tři miliony. Ani tentokrát se však kupující nenašel. Až ve třetím kole radnice Hevlína podala nabídku 2 222 222 korun a překonala tak přihlášku brněnského nadšence a provozovatele několika lokomotiv Jiřího Kotase.

Minimálně 5 let provozu

Poslední překážkou k prodeji hevlínské trati a nádraží tak byl zmíněný souhlas vlády. Ještě před ním se němu vyjádřilo ministerstvo dopravy.

Foto: Milan Vojtek, Právo

Pravidelný provoz na trati skončil bezmála před deseti lety.

Pravidelný provoz na trati mezi Hrušovany a Hevlínem skončil bezmála před deseti lety. Poté tam už jen výjimečně zajel zvláštní vlak pro uzavřenou společnost.  SŽDC proto odstanila zabezpečovací zařízení na křížení trati s frekventovanou silnicí do Rakouska.

Budoucí vlastník musí podle podmínek prodeje dráhu provozovat alespoň pět let. „Domluvili jsme se na jejím provozování se soukromou společností,“ dodal starosta. Zda se po kolejích do Hrušovan budou prohánět výletní vlaky nebo šlapací drezíny, se teprve ukáže.

Židlochovická lokálka obnoví provoz

Cestování

Výběr článků

Načítám