Článek
Mezi zraněnými jsou i strojvedoucí a vlakvedoucí z vlakové soupravy RegioNova jedoucí od Karlových Varů a vlakvedoucí z RegioSharku, který jel od Perninku.
Jejich kolega z práce Ladislav Drobný, vlakvedoucí z Chomutova, založil ve středu 8. července transparentní účet u Fio banky, kde se lidé, a především železničáři, skládají finančně na pomoc svým zraněným kolegům.
V sobotu po poledni bylo na transparentním účtu takřka čtvrt milionu korun.
Vlak do Varů měl čekat, ale nečekal. Protijedoucí soupravu odhodil 12 metrů zpět
„Rozhodli jsme se, že naše kolegy podpoříme a založíme transparentní účet, na který může kdokoliv přispět libovolnou částkou. Vybraná částka bude rozdělena těmto třem vyjmenovaným kolegům,“ uvádějí organizátoři sbírky na sociálních sítích, kde transparentní účet propagují. Příspěvky přitom chodí nejenom z celé republiky, ale i ze Slovenska.
„Věřím, že zdravotní následky budou minimální,“ uvedl jeden z dárců ze Slovenska. Další dobrodinci jsou například z Tanvaldu, Prahy nebo ze Studénky. Zatím nejvíce poslala základní organizace Federace strojvůdců ČR v Šumperku, a to patnáct tisíc korun.
V seznamu je mnoho desítek větších i drobných dárců, kteří chtějí svým kolegům finančně pomoci v tíživé životní situaci.
Horal, který dorazil k vlakům jako první: Takový pohled jsem nikdy nezažil
K tragické nehodě dvou osobních vlaků došlo v úterý krátce po 15. hodině asi čtyři sta metrů za železniční stanicí v Perninku, směrem na Karlovy Vary.
RegioShark, který měl podle dosavadního vyšetřování ve stanici počkat a minout se tam s vlakem RegioNova jedoucím od Karlových Varů, se vydal podle všeho na trasu předčasně, a proto došlo ke srážce vlaků.
Trať, na které se nehoda stala, není nikterak technicky zabezpečena, aby k takové nehodě nemohlo dojít.
Zabezpečení je na této trati postaveno čistě na lidském faktoru, kdy se strojvedoucí telefonicky ptá dispečera, zda může vyrazit na trať.
Policie zahájila úkony trestního stíhání se strojvedoucím kvůli podezření z obecného ohrožení z nedbalosti. Vyšetřování může trvat řadu měsíců. Jednou z teorií je i to, že si strojvedoucí spletl dny a na trať vjel v domnění, že je víkend a protijedoucí soupava nejezdí.
Na koridoru se srazily vlaky, jeden z nich vykolejil
ČD již dříve oznámily, že jsou připraveny odškodnit postižené z nehody. Dopravní noviny navíc uvedly, že ČD se společností Cargo založily vlastní nadační fond, jehož prostřednictvím chtějí podporovat železničáře, kteří utrpěli úraz při službě a dostali se do finanční nouze.
Podle státních drah se tento fond připravoval řadu měsíců, není přímou reakcí na nehodu u Perninku.