Článek
Z dokumentu, který vypracovali architekti Petr Tej, Marek Blank a dopravní urbanista Tomáš Cach, plyne, že nový má být i inundační most nad Rohanským ostrovem. Jde o součást soumostí, jež má rámovou konstrukci. Jejich stav je horší než u kleneb nikdy neopravovaného díla. Oprava by se tak týkala především mostu s klenbami nad Vltavou, navazující rámové konstrukce by se budovaly znovu, vše podle dokumentace původního autora z 20. let 20. století, architekta Pavla Janáka.
Autoři studie zkoumali, zda nové rampy na Rohanský ostrov zhorší průtok případné povodně. Došli k závěru, že překážet vodě by neměly. „Výstavba pozvolné rampy, kterou navrhuje nové řešení rekonstrukce zpracované arch. Petrem Tejem a kol., vyvolá jen velmi lokální vzdutí při jejím obtékání v bezprostředním okolí, které však bude plně kompenzováno otevřením stávající robustní blokové opěry,“ stojí ve studii.
Ta také předpokládá zachování bezmotorové dopravy mezi oběma vltavskými břehy při rekonstrukci Libeňského mostu. Architekti Tej a Blank jsou také autory vítězného návrhu lávky mezi Holešovicemi a Karlínem přes ostrov Štvanice, kterou chce město začít stavět příští rok.