Hlavní obsah

Lanový most nebude, přemostění dál ponese název Y529-SDO-ČSD přes Mitas

Praha

Přemostění na Jižní spojce v oblasti Zahradního města, pro něž se vžilo označení Lanový most, dál ponese nicneříkající název Y529-SDO-ČSD přes Mitas. Místopisná komise magistrátu odmítla návrh technické správy komunikací (TSK) na jeho přejmenování. Vyplývá to z magistrátního dokumentu, upozornila ČTK.

Foto: Archiv, Právo

Čtyřsetmetrový lanový most na Jižní spojce slouží autům od roku 1997.

Článek

Magistrátní komise se přejmenováním mostu zabývala loni v listopadu. Podle dokumentu je most významnou součástí Jižní spojky a přejmenování by orientační situaci spíše zkomplikovalo. „V souladu s analogickým řešením obdobných orientačních situací komise návrh nepodporuje,” píše se v dokumentu.

Snaha pojmenovat most oficiálně jako Lanový se podle dokumentu objevila již v roce 2016, kdy komise nový název rovněž odmítla. Tehdy to odůvodnila narušením názvoslovného systému, kdy mosty přes železnici nebo silnici nejsou v Praze pojmenovávány.

Lanový most na Jižní spojce se kroutí. TSK ho nechá za šest miliónů zkontrolovat

Ekonomika

TSK loni uspořádala na svém facebookovém profilu anketu k novému pojmenování mostu. V ní hlasovalo 731 lidí pro pojmenování Lanový, což bylo 85 procent respondentů. Ve stejné anketě na twitterovém účtu TSK to bylo 87 procent z 231 hlasujících. TSK nabízela ještě název Vršovický most. Hlasující měli možnost kromě zmíněných variant také navrhnout svůj název. Zazněla jména jako Zipový, Kolonový nebo Záběhlík. Padl i návrh pojmenovat jej po průmyslníku Vojtěchu Lannovi.

Most byl zprovozněn v roce 1997. V roce 2008 pracovníci TSK odhalili závažné poškození, kvůli kterému nejprve na most nesměly nákladní vozy nad šest tun, poté bylo přemostění po několik dní uzavřeno pro veškerou dopravu. Tehdy se tvořily dlouhé kolony, komplikace způsobovala zejména nákladní doprava, která využívá Jižní spojku místo nedokončené části Pražského okruhu. Kvůli diagnostice byl uzavřen také loni.

Výběr článků

Načítám