Článek
Kompletní diagnostika má za úkol odhalit slabá místa stavby, vliv počasí na chování konstrukce a také vytvořit model nosnosti. I přes údržbu totiž most vykazuje známky kroucení nosné konstrukce.
O nutnosti provést diagnostiku mostu, který převádí dopravu nad železnicí mezi Zahradním Městem a Strašnicemi, hovořila TSK již loni na podzim. [celá zpráva]
Lanový most je jedním z mladších pražských mostů. Zprovozněn byl v roce 1997 a v roce 2008 pracovníci TSK odhalili závažné poškození, kvůli kterému nejprve na most nesměly nákladní vozy nad šest tun, poté byl po tři dny uzavřen pro veškerou dopravu. Kvůli opravě a uzavírce se tvořily kolony a komplikace způsobovala zejména nákladní doprava.
Město totiž nemá dokončený okruh a Jižní spojka tak nemá pro tranzitní dopravu srovnatelnou alternativu.
Kontrola Hlávkova mostu
V současné době nechává TSK dělat diagnostiku Hlávkova mostu. Chystá se diagnostika Palackého a Barrandovského mostu. Opraven bude muset být i Mánesův most, který byl sice rekonstruován asi před deseti lety, avšak zatéká do něj. Ve špatném stavu je také Palackého most.
V dlouhodobě špatném stavu je pak Libeňský most, kde město zatím nerozhodlo o tom, jestli konstrukci opraví, nebo postaví stavbu novou.