Hlavní obsah

Kolapsy kvůli turistům v Adršpachu pokračují. Přeshraniční vlaky moc nezabírají

Právo, Vladislav Prouza

Přeshraniční osobní vlaky, jež spojují Trutnovsko a Broumovsko se sousedním Polskem, měly odlehčit přeplněným silnicím a parkovištím v turistických destinacích, především v Adršpachu. Doposud však výraznější efekt nepřinesly. Policie musela před týdnem Adršpach načas uzavřít a podobnou situaci lze čekat i tuto středu a o dalších volných dnech.

Foto: GW Train Regio, .

Vlak, jenž jezdí v česko-polském příhraničí

Článek

Kolejemi dříve proudila čilá železniční doprava, dnes vlakové spoje jezdí od konce dubna alespoň o víkendech a ve dnech českých a polských svátků.

Spoje z trutnovského nádraží do polské Lubawky s konečnou v Sędzisławi a soupravy z Meziměstí na Broumovsku do Wałbrzychu jezdí obousměrně čtyřikrát denně.

„Vnitrostátní vlakovou dopravu posílil ranní spoj z Trutnova do Adršpachu s odjezdem 8:37 a návratem v 17:20, jenž bude od června do srpna jezdit každý den. Posílili jsme také spoje mezi Teplicemi a Adršpachem,“ přiblížil náměstek královéhradeckého hejtmana Martin Červíček (ODS).

Parkoviště nejsou nafukovací

Železnice však zatím náporu v okolí broumovských skalních měst moc neulevila. Většina návštěvníků upřednostňuje návštěvu Adršpachu vozy.

Podle železničního dopravce se lidem zhýčkaným auty musí cesta vlakem po všech stránkách vyplatit. „Předpokládáme, že zájem o vlakovou dopravu zvýší letos opět zpoplatněné parkování v Adršpachu. Poláci výletní vlaky využívají. Průvodčí mají často problém se mezi cestujícími prodrat,“ uvedl Jan Ivanko z dopravní společnosti GW Train Regio, jež dopravu v česko-polském příhraničí zajišťuje.

Foto: Vladislav Prouza, Právo

Broumovská skalní města přestavují turistický magnet

Pro železnici mluví, že ceny jízdenek vycházejí čtveřici pasažérů laciněji nežli cesta osobním vozem i to, že výletníkům z Polska leckdy stejně nezbude nežli v Česku přestoupit z auta do vlaku.

„Pokud se zaplní adršpašská parkoviště, policie staví vozy na odstavných parkovištích v Teplicích nad Metují, odkud musejí lidé vlakem. Spoje z Teplic jezdí až třikrát za hodinu, což je mnohem výhodnější frekvence než z Wałbrzychu,“ popisuje Ivanko.

Jenom posílené vnitrostátní vlaky letos přijdou Královéhradecký kraj na skoro 1,3 milionu korun. „Uvidíme, jak se navýšení spojů osvědčí,“ podotkl Červíček.

Další miliony spolyká přeshraniční vlaková doprava dotovaná Královéhradeckým krajem a Dolnoslezským vojvodstvím.

Související témata:

Výběr článků

Načítám