Hlavní obsah

Je naturalistická, ale ukazuje reálný stav, hájí Vojtěch brutální kampaň

Praha

Nová kampaň na očkování proti covidu je sice naturalistická, ale ukazuje reálný stav v českých nemocnicích, uvedl ministr zdravotnictví Adam Vojtěch. Kampaň čelila hned v úterý po svém spuštění kritice.

Foto: Ondřej Deml, ČTK

Ministr zdravotnictví Adam Vojtěch (vlevo) a epidemiolog Rastislav Maďar na středeční tiskové konferenci

Článek

„Pan premiér ji nazval brutální, ale já bych ji nazval realistickou,“ řekl ministr a dodal, že fotografie jsou reportážní a ukazují reálný stav v českých nemocnicích.

Kampaň se stala terčem kritiky mimo jiné od rektora ČVUT Vojtěcha Petráčka, který dokonce zaslal ministrovi otevřený dopis. Kampaň nazval nechutnou a neetickou. Vadí mu i přípisy u fotografií, jako že dotyčný se nechtěl očkovat. „Jak můžete spojit vaše hesla, která jej odsuzují, s nešťastným osudem, který neznáte?” kritizoval Petráček.

Okamžitě tu nechutnou kampaň zastavte, píše rektor ČVUT Vojtěchovi

Domácí

Vojtěch ale fotografie brání. „My jsme chtěli ukázat tu realitu, ty reálné příběhy, ty reálné pracovníky, ty reálné pacienty, takže ano, ta kampaň je naturalistická, ale je reálná,“ shrnul ministr.

Foto: MZČR

Kampaň Česko očkuje

Zdůraznil, že se pořád mluví o číslech, ale že vláda chtěla ukázat realitu, jak to vypadá v nemocnicích. Lidé by si podle něj měli uvědomit, že to není o nich samotných, ale že situace má dopad na celý zdravotní systém a opět hrozí přeplnění nemocnic.

Bez dalších opatření hrozí zahlcení nemocnic, varuje odborné sdružení BISOP

Domácí

Lidé by podle něj měli být více solidární s tím, co se děje v nemocnicích. „Mám pocit, že spousta lidí neřeší, co se děje ostatním, a zajímá je jen jejich vlastní život, jejich vlastní pohodlí, ale žijeme tady v nějaké společnosti a ta je zasažena jednou z největších zdravotních krizí za posledních sto let.“

Foto: MZČR

Kampaň Česko očkuje

Epidemiolog Rastislav Maďar k tomu dodal, že zdravotníci jsou vyhořelí, vyčerpaní a naštvaní, dopadá to na jejich profesní i soukromý život a že je dobré, aby lidé věděli, čemu čelí.

Foto: MZČR

Kampaň Česko očkuje

Související témata:

Výběr článků

Načítám