Článek
„Ministerstvo průmyslu a obchodu mám ambici ukázat jako rezort spojený ve smyslu dopravy a průmyslu a vytvořit zde rezort hospodářství po vzoru nejvyspělejších zemí, který by měl pod sebou infrastrukturu průmyslovou, infrastrukturu dopravní a infrastrukturu energetickou,” řekl ministr.
„A to by bylo provázáno obchodem moderního střihu, službami a výzkumem a inovacemi. Toto všechno by mohlo vzniknout spojením rezortů průmyslu a dopravy,” uvedl Havlíček.
„Dá se to zvládnout”
Znamenalo by to podle něj zásadní posílení obou rezortů. Havlíček řekl, že z vlastní zkušenosti může posoudit, že se to dá zvládnout a „uřídit”.
„Jsou tam skvělé synergické efekty, ať už čistá mobilita, doprava, stavebnictví, stavební investice, letecký průmysl, letecká doprava, takhle můžeme pokračovat,” přiznal ministr.
„Z mého pohledu to dává smysl, a pokud půjdeme tímhle směrem, tak třeba projekty tohoto charakteru, které jsou spojeny s velkými investicemi a současně s inovacemi, tak by bylo úplně ideální pod takovýmto rezortem hospodářství realizovat,” dodal Havlíček.
Havlíček o rozvolnění: Museli jsme poslechnout soud
Jednapadesátiletý ekonom a dlouholetý předseda Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) se dostal do vlády v dubnu 2019, kdy na pozici ministra průmyslu a obchodu nahradil Martu Novákovou. Zároveň se stal místopředsedou druhé vlády Andreje Babiše pro hospodářství.
V lednu 2020 i kvůli personálním problémům ve vládě nahradil na pozici ministra dopravy odvolaného Vladimíra Kremlíka. Podle Babišova rozhodnutí vykonává obě funkce až do vypršení obou mandátů, nikoliv dočasně.