Článek
Ve Velkém Oseku jsou na stavbu nachystaní. Už v roce 2007 obec založila společnost Velkoosecká sportovní a vložila do ní pozemky, na nichž má stadión vyrůst. Stavět by se měla hala s drahami na rychlobruslení a dvěma hřišti na lední hokej. Argumenty místních na podporu její výstavby jsou však často dost naivní.
„Mělo by se zohlednit, jaké úspěchy sportovci mají. Fotbalisti nám dělají akorát ostudu a stejně je protěžují,“ rozčiloval se muž z místního fanklubu Martiny Sáblíkové.
„Nemá to být jen pro vrcholové sportovce. Budou tam normálně chodit lidi bruslit, hrát hokej. Tady je spousta lidí, kteří jezdí na in-line bruslích, to tady zažilo boom, tak proč by se v zimě nemohli přesunout na tenhle stadión,“ mínil další z obyvatel Oseku, který se představil jako Miroslav.
Rath stavbu platit nehodlá
„Už máme za sebou i nejsložitější krok – územní rozhodnutí. Jeho podmínkou bylo posouzení vlivu na životní prostředí, které nám po roce posuzování vydal kraj. Chybí poslední krok, a tím je stavební povolení, které bude vydávat kolínský městský úřad. S projekty už by si to tam měl vyjednat investor,“ řekl Právu tamní starosta Jiří Otta, který se už delší dobu netají, že má v kapse zatím utajovaný trumf v podobě investora.
„Nebudu ho zatím zveřejňovat, dokud se jasně nedohodneme a Český rychlobruslařský svaz investora nepřesvědčí, že se podaří halu provozovat beze ztrát. Setkat by se měli zástupci obou stran po skončení bruslařské sezóny koncem dubna,“ řekl Právu Otta.
Zdejší nadšení krotí vedení Středočeského kraje, které jako veřejná instituce nehodlá stavbu platit. „Jsme připraveni podpořit výstavbu například investicí do silnic v řádu desítek miliónů, ale jinak z veřejného rozpočtu nebudeme peníze na provoz či stavbu dávat. Stadión pro úzce specializované sportovce stojí proti provozu škol, nemocnic či údržbě silnic,“ uvedl středočeský hejtman David Rath (ČSSD).
Náklady na stavbu přesahují miliardu. Stavbě obec podřizuje téměř vše.
„Už máme i dojednáno s dopravcem, že budou provozovat spoje na železnici, které sem budou vozit třeba školy na bruslení. Vznikne tu i zastávka,“ plánoval starosta Otta.