Článek
Jde tak o druhý výpadek od zahájení ostrého provozu EET. [celá zpráva]
Grafy na hlídacím serveru ukazují na Silvestra problémy s přihlášením, registrací i nahlášením tržeb. Nahlášení ukazuje kolem 18:30 dobu odezvy i delší než šest vteřin, registrace i více než 12 vteřin. Zákon přitom stanovuje jako hraniční dobu dvě vteřiny. Při delší může obchodník vystavit účtenku bez identifikačního kódu EET. Běžně je doba odezvy kolem 160 milisekund.
Silvestrovský výpadek #EET. Mezi 17:09 a 18:46 byl ADIS, registrační část EET, prakticky 1.5 hodiny nedostupný. pic.twitter.com/1RuKV1z6tA
— Hlídač Smluv (@HlidacSmluv) 1. Januar 2017
Restauratéři a hoteliéři mají povinnost evidovat tržby elektronicky od 1. prosince 2016. Za téměř měsíc fungování (do 29. prosince) odeslali do systému EET zhruba 73,7 miliónu účtenek. Zároveň finanční správa eviduje zhruba 1900 oznámení o nevydání účtenky.
Do systému EET je zatím zapojeno 42 277 podnikatelů. Podle dřívějších odhadů správy se měla první vlna týkat zhruba 40 tisíc podnikatelů. Finanční správa však registruje téměř 55 tisíc vydaných žádostí o autentizační údaje.
Vláda si od evidence slibuje omezení daňových úniků a narovnání podnikatelského prostředí. Pravicová opozice opatření kritizuje a tvrdí, že zlikviduje mnoho drobných živnostníků. Po hotelech a restauracích se budou muset od letošního března zapojit do EET maloobchodní a velkoobchodní firmy. Následovat budou i další obory podnikání.