Článek
Komerční televize Nova a Prima Family si vybraly dva kandidáty, Miloše Zemana a Jana Fischera a divákům nabídly jejich duel.
Na Prima Family ho 4. ledna sledovalo 944 000 lidí. Debata byla předtočená.
V úterý 8. ledna se pak tatáž dvojice střetla na Nově. Sledovalo ji 647 tisíc lidí. Televize sklidily kritiku za to, že daly prostor jen dvěma kandidátům z celkem devíti.
Čtvrteční duel v České televizi, kde dostali prostor všichni kandidáti, sledovalo celkem 1,7 miliónu lidí, pokud se sečtou diváci na obou kanálech.
Každý z kandidátů měl stejný časový prostor, v němž mohl reagovat na otázky, debata podle expertů neměla jasného vítěz. Kandidáti nedostali prostor k osobním útokům a konfrontacím.
Odborníci se shodli, že Miloš Zeman, který na komerčních televizích v duelech dominoval, ve větším počtu účastníků byl ale v defenzivě. [celá zpráva]
Česká televize v minulých dnech vysílala i debaty kandidátů po trojicích. Běžely na ČT 24. Nejsledovanější bylo středeční setkání Jiřího Dienstbiera, Vladimíra Franze a Karla Schwarzenberga. Sledovalo ho 422 000 lidí.
Předchozí střety Jany Bobošíkové, Jana Fischera a Zuzany Roithové, respektive Táni Fischerové s Přemyslem Sobotkou a Milošem Zemanem sledovalo 362 tisíc, respektive 415 tisíc lidí.