Hlavní obsah

Daň za home office: Třetina Čechů za pandemie ztloustla

Právo, Stáňa Seďová

Podle průzkumu společnosti Ipsos 31 procent dospělých obyvatel České republiky přibralo během pandemie na váze, častěji mladí a lidé pracující na home office. Chybí jim hlavně pohyb, který omezila celá čtvrtina české populace.

Foto: Novinky

Ilustrační foto

Článek

Přitom třetím nejrizikovějším faktorem těžkého průběhu covidu-19 je obezita.

„V tomto Česká republika kopíruje světový trend. V mezinárodním výzkumu Ipsos třetina světové populace přiznala, že během pandemie přibrala, pětina lidí naopak uvádí, že zhubli. V Česku úbytek hmotnosti uvádí jen 13 procent. Tento poměr je tedy u nás více negativní než v celosvětovém měřítku. S výjimkou východoasijských zemí došlo u obyvatel všech zemí světa spíše k přibývání na váze než k úbytku. Nejvíce přibírali lidé v Jižní Americe, podobně jako Češi jsou na tom například Italové nebo Španělé,“ říká k výsledkům ředitel Ipsosu Jakub Malý.

Jak zatočit s nočními návštěvami lednice

Zdraví

Průzkum, který u nás proběhl v únoru letošního roku na více než 1000 respondentech pomocí online panelu Populace.cz a ve světě napříč třiceti zeměmi ke konci minulého roku na více než 22 tisících dotázaných, přinesl i některá nečekaná zjištění.

Byť by se mohlo zdát, že naskládané lahve od alkoholu u kontejnerů ukazují něco jiného, Češi si o sobě myslí, že pijí méně; 14 procent z nich podle odpovědí snížilo spotřebu alkoholu, 11 procent lidí, sem patří spíše ženy a senioři, pije víc.

A pak je tu ještě české unikum, šest procent obyvatel začalo s otužováním.

Stejné procento dotázaných se během pandemie dalo na jógu. Ti, kteří nevyměnili kolektivní za individuální sporty, se rozhodli váhu kontrolovat prostřednictvím změny jídelníčku. Například prodej na portálu Slevomat v kategorii zdravá strava loni vzrostl o 71 procent.

Drtivá většina pacientů v kritickém stavu je obézní, upozorňuje přednosta FN Ostrava

Domácí

„Spadají sem například ořechová másla, zdravější varianty olejů, domácí marmelády, přepuštěná másla ghí a podobně. Průměrná výše nákupu se v této kategorii zvýšila ze 490 na 610 korun. Ještě výraznější prodeje jsou patrné v kategorii oříšků, sušeného ovoce a semínek. Ta si během loňska polepšila o 82 procent,“ říká ředitel společnosti Ladislav Veselý.

Kamila Hladká, ředitelka české značky potravin NATU, mezi jejíž nejprodávanější zboží patří suché plody, ovoce, granoly ke snídani, bezlepkové tyčinky a zdravé mlsání nebo těstoviny ze superpotravin, Právu sdělila, že loni se jim zvýšil prodej o 200 procent a tento trend i nadále pokračuje.

Výběr článků

Načítám