Článek
„Oprava je stavebně dokončena a během víkendu zmizí i dopravní omezení směrem do Prahy,” uvedl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Využití tří pruhů ale bude možné až po dodatečných úpravách, které si vyžádají i novou studii vlivu na životní prostředí. Jde o odvod kanalizačních vod a vytvoření dodatečných protihlukových stěn.
Podle Rýdla by se rozšíření mohlo začít využívat v letech 2021 až 2022.
Než k tomu dojde, bude stejně opraven a rozšířen i směr do Prahy. Jeho modernizace začne příští rok na jaře.
Dojde opět na opravu povrchů, výměnu kanalizace, svodidel a vybudování nových protihlukových stěn. Součástí stavby bude i rekonstrukce křižovatek spojujících dálnici s Pražským okruhem.
„Modernizace v druhém směru a tím i dokončení celého úseku by mělo skončit příští rok v září,” uvedla mluvčí stavební společnosti Skanska Tereza Mitošinková.
Vizionářské plány
Do budoucna připravuje ŘSD zvýšení kapacity D11 na tři pruhy v každém směru až do Poděbrad. Na tři pruhy by se měly rozšířit i dálnice D10 v úseku mezi Prahou a Mladou Boleslaví, D8 k Nové Vsi, D7 do Kladna a D5 do Berouna. Před dokončením je zkapacitnění D1 u Brna.
Vedle pokračující modernizace D11 čeká ŘSD v příštím roce poslední etapa oprav na D8, spočívající v demolici mostu u Zdib a zejména pokračující modernizace D1, kde poběží oprava mezi 12. a 9. kilometrem do Prahy a celkem by se mělo začít nebo pokračovat v modernizaci zbývajících pěti úseků. Modernizovaných je v současnosti 90 z necelých 200 km dálnice. Dokončena by měla být do konce roku 2021.