Článek
Ve směru z Ostravy na Prahu bude možné dálnici používat zhruba od druhé hodiny odpoledne, v opačném směru bude možné nově otevřené úseky projíždět od osmé hodiny večer.
Propojením Prahy s Ostravou dojde zároveň ke spojení západní a východní část České republiky. Od středečního večera už bude možné jet z Rozvadova u německých hranic ve čtyřpruhu až do Bohumína u polských hranic.
Dokončené úseky jsou součástí souboru staveb projektu D47, jehož celková délka je 80 kilometrů. Osmnáctikilometrovým úsekem mezi Bělotínem a Hladkými Životicemi budou moci řidiči až do srpna příštího roku projíždět rychlostí 80 kilometrů za hodinu.
Dálnice bude podle ministra dopravy Gustáva Slamečky od ledna nově zpoplatněna v místech, kde se dosud neplatilo, vyjma úseku, kde bude provoz pouze jedním směrem.
Slavnostní otevření dálnice. FOTO: Pavel Karban, Právo
Zdroj: ceskedalnice.cz
Součástí zprovoznění dvou úseků na severu Moravy je i otevření přeložky silnice I/57 v Hladkých Životicích a takzvaného Severního spoje v Ostravě. Dokončení dálnice z Prahy do Ostravy má mít vliv na dopravu v celém Moravskoslezském kraji.
„Uleví se silnici I/48 na Frýdek-Místek, po které dosud musel jezdit tranzit do Ostravy. Nyní se tato doprava z části přesune na dálnici D1, která Ostravu a Bohumín napojuje přímo,“ popsal generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Alfred Brunclík.
Z mezinárodního hlediska je podle něj dálnice do Ostravy významná nejen pro dopravu v ose západ-východ, ale i pro směr sever-jih spojující Polsko s Rakouskem.
Informace o obou dokončených úsecích: | |
---|---|
Název stavby: | Dálnice D47, 4705 Bělotín – Hladké Životice |
Místo stavby: | Moravskoslezský a Olomoucký kraj |
Zahájení stavby: | 05/2006 |
Cena stavby: | 3 640 150 936 korun |
Délka: | 18 076 metrů |
Název stavby: | Dálnice D47, 4706 Hladké Životice - Bílovec |
Místo stavby: | Moravskoslezský kraj |
Zahájení stavby: | 03/2006 |
Cena stavby: | 2 798 490 469 korun |
Délka: | 11 681 metrů |