Článek
"Samozřejmě zveřejníme audit až v okamžiku, kdy se s ním seznámíme," prohlásil Bém. Nejprve závěry musí projednat odborné orgány města, potom rada. Ta by se jimi podle primátora mohla zabývat 10. prosince. O týden později by měla projednat i druhý audit opencard, který si chce magistrát zadat.
"Následovat bude souhrnná zpráva, která by měla být představena na jednání zastupitelstva. To zastupitelstvo je 17. (prosince)," řekl Bém. "Vzápětí nato dojde ke zveřejnění závěrů," dodal.
Jihomoravský hejtman a předseda Asociace krajů ČR Michal Hašek (ČSSD) na to odpověděl, že to bere jako slovo chlapa.
Bém se také zdrženlivě postavil k závěrům auditu, které se už objevily v médiích. "Já nevím, jestli unikají z tohoto auditu informace," řekl. "Mám pocit, že ty informace se rozcházejí s realitou," doplnil.
Když Hašek i moderátor Moravec uváděli čísla z auditu získané ze zdroje ČTK, Bém se na ně obořil, že lžou.
Opencard nezastavíme, je to vynikající projekt, řekl Bém
Zdůraznil také, že se určitě nechystá projekt opencard zastavit. "Ten projekt je v obecném záměru vynikající a je to budoucnost všech rozumných evropských metropolí na úrovni zjednodušování a zpřístupňování veřejné správy," řekl.
Primátor ale odmítl srovnávání opencard s obdobnou Plzeňskou kartou. Ta funguje od roku 2004, tedy o tři roky déle než opencard, a dosud jsou s ní spojené náklady zhruba 250 miliónů korun. Náklady na jednu Plzeňskou kartu tak dosahují 1042 korun, náklady na jednu opencard 2380 korun. Plzeňská karta přitom má více funkcí než pražská.
"Projekt pražské karty je projektem, který je diametrálně odlišný od karty plzeňské," řekl Bém. "V roce 2011, 12, 13 budou nabíhat nové funkcionality, které musí nastoupit na nějaký softwarový a hardwarový základ té karty, který tam dnes je. Proto ta karta měla ty náklady vyšší," prohlásil.
Opencard v Praze zatím funguje jen jako tramvajenka a jako průkazka do knihovny. Pražané také mohou tímto průkazem platit parkovné. Další funkce ale město dosud nezprovoznilo.