Článek
Barták zrekapituloval celý kontrakt a odmítl, že by byl předražený. Připomněl, že celou kauzu převzal v roce 2006 jako běžící zakázku, s níž se nedalo nic dělat. "Co bylo před tím, já nevím," doplnil ministr, když připomněl, že rozhodnutí o nákupu padlo již v listopadu 2003.
V souvislosti se spekulacemi o možné korupci Barták uvedl, že jde "o ničím nepodloženou a lživou manipulaci".
Barták zdůraznil, že se s bývalými manažery Steyru nikdy nesetkal a veškerá jednání vedl s představiteli General Dynamics, pod níž Steyr spadá. Dokladoval také, že o nákupu transportérů bylo rozhodnuto ještě před jeho příchodem na ministerstvo obrany.
K otázce snížení počtu transportérů a výsledné ceny Barták připomněl, že v okamžiku, kdy česká strana rozhodla v roce 2007 o odstoupení od smlouvy kvůli technickým nedostatkům, nabízely se tři možnosti. Arbitráž, nové zadání zakázky nebo obnova jednání se Steyrem.
Vláda se rozhodla pro třetí variantu s tím, že dojde ke snížení počtu odebraných vozidel i snížení počtu odebraných modifikací.
Náčelník generálního štábu Vlastimil Picek uvedl, že čtyři transportéry budou v průběhu roku nasazeny na misi v Afghánistánu.