Článek
Podle NIP čtyři z nich za dvě a půl miliardy korun měly být zahájeny už vloni a stejný počet za 1,7 miliardy korun se má začít realizovat letos. K záměrům ale dosud nejsou projekty a stavební povolení. Většinou se jedná o investice připravované ideově nebo ve formě pouhých studií minulými městskými radními.
Současné vedení karlovarské radnice přihlásilo jeden projekt a u ostatních netuší, jak se do NIP dostaly. Záměry v NIP mají být realizovány do roku 2050.
„My jsme do investičního plánu posílali rekonstrukci Chebského mostu,“ uvedl první náměstek karlovarské primátorky Tomáš Trtek (ANO), který má na radnici na starosti investice. K přihlášení jedné významné investice do NIP za Karlovy Vary vyzval město kraj a ten zase vláda. Rekonstrukce a rozšíření Chebského mostu je v NIP skutečně uvedena s náklady v objemu 400 milionů korun.
V NIP jsou zařazeny ale i další investiční aktivity města jako výstavba nového integrovaného dopravního terminálu, jež má podle dokumentu stát jednu a půl miliardy. Dosud ale není ani stanoveno, kde má stát a jak má být velký. Stejně tak není jasno o výstavbě parkovacích domů, které mají vyjít také na jednu a půl miliardy.
Jen seznam zbožných přání, dělá z lidí blázny. Opozice se pustila do Babišova plánu investic
Postupně by se měly obnovovat Alžbětiny lázně, což má stát podle NIP půl miliardy. Na miliardu mají vyjít revitalizace bývalé vodárny v Tuhnicích nebo výstavba Senior parku v Tuhnicích, což jsou podle NIP záměry, jež se mají začít realizovat už letos. Bez chybějících projektů a následných povolovacích procesů, jež jsou během na dlouhou trať, to ale nepůjde. Stejně tak jako v případě rozvoje areálu Rolava za čtyři sta milionů, průmyslové zóny v Jabloňové ulici za dvě stě milionů nebo projektu Smart City za osm set milionů korun.
Zimní stadiony, o nichž města netuší
Obecně si Trtek myslí, že byly karlovarské záměry do NIP vloženy historicky na základě někdejších podnětů. Domnívá se tak i proto, že mezi záměry v NIP je řešení vertikální dopravy s náklady dvě miliardy korun. V územním plánu, který vznikl před mnoha lety, jsou rezervované pozemky pro stavbu lanovky na Tři kříže. Nové vedení města ale podle Trtka s výstavbou žádné lanovky nepočítá. Dvě stě milionů je v NIP vyčleněno u revitalizace lesních cest a vyhlídkových objektů, žádný takový záměr v tomto rozsahu ale připravený není.
„Já osobně nevím, kde se tam vzaly,“ uvedl náměstek k záměrům, které mají Karlovy Vary podle NIP realizovat. Přitom v NIP se mimo jiné píše, že strategický dokument byl vytvořen mimo jiné kvůli dosavadní nedostatečné koordinaci mezi řadou aktérů veřejné správy, roztříštěnosti rozpočtů na centrální a místní úrovni a odlišnosti politik. Kvůli tomu se podle NIP dosud netvořily vzájemně provázané dlouhodobé vize.
Překvapení z NIP byli i ve městech Aš, Chodov, Kraslice a Nejdek, kde se podle něj mají stavět nové zimní stadiony. Starostové měst, jak Právo již informovalo, o tom ale nevěděli a podivovali se, že s nimi nikdo zařazení stadionů nekonzultoval.
NIP připouští, že současná jeho podoba není dogma.