Hlavní obsah

ANO zůstává nad 30 procenty, Piráti i ODS oslabili

Novinky, jas
Aktualizováno

Vítězem voleb by se v říjnu stalo hnutí ANO se ziskem 30,5 procenta. Piráti by měli 12,5 a ODS 11,5 procenta. SPD přisoudil průzkum 8 procent, ČSSD 7,5 a KSČM 7. STAN a TOP 09 by měli shodně 6 procent. Uvádí to průzkum, jehož výsledky v úterý zveřejnila společnost Median.

Následuje obsah vložený z jiného webu. Zde jej můžete přeskočit.

Volební model v říjnu 2019 podle agentury MEDIAN ve srovnání s výsledkem voleb

Přejít před obsah vložený z jiného webu.
Článek

Podle agentury by se do Sněmovny patrně nedostali lidovci s podporou 4,5 procenta. 2 procenta hlasů by získali Zelení a 1,5 procenta hnutí Trikolóra.

Median konstatoval, že v říjnu podobně jako v září mírně oslabili Piráti. Meziměsíčně to bylo o jeden procentní bod. Stejně oslabila i ODS.

„SPD Tomia Okamury získala 8 procent a zvrátila tak čtyři měsíce trvající sestupný trend,” uvedla agentura.

„Starostové a TOP 09 získali v září shodně 6 procent hlasů. KDU-ČSL oslabila na 4,5 procenta. S ohledem na potenciální výši zisků a na statistickou odchylku tak mají všechny tři subjekty podobnou šanci na vstup do Sněmovny,” uvedla agentura.

Současná koalice by většinu neměla

Současná koalice ANO a ČSSD, která se opírá o podporu KSČM, by ani v tomto případě na sněmovní většinu nedosáhla, dohromady by měla jen 96 křesel. Podle odhadu Práva by ANO získalo 82 mandátů, Piráti 29 a ODS 26 křesel. SPD by ve Sněmovně měla 18 mandátů, ČSSD 14 a KSČM 13. Po devíti křeslech by získaly TOP 09 a STAN.

Foto: Novinky

Předpokládaný zisk mandátů podle volebního modelu Median

Volební účast by podle průzkumu dosáhla 64,5 procenta.

Volby by vyhrálo ANO, ČSSD je na hraně

Volby

V případě zisku všech voličů, kteří jeho volbu vážně zvažují a nevylučují účast, by hnutí ANO mohlo získat 33,5 procenta. Potenciál Pirátů dosahuje 19 procent, ODS 16,5 procenta. SPD by mohla oslovit 12,5, hnutí STAN 12 a ČSSD 11 procent lidí. Potenciál KSČM dosahuje 9 procent a lidovců 7,5 procenta. Zelení by hypoteticky mohli oslovit 5 procent lidí, a Trikolóra 3,5 procenta.

Průzkum agentura prováděla od 30. září do 28. října a zapojilo se do něj 1153 respondentů.

Výběr článků

Načítám