Článek
Databázi bude mít podle náměstka pro dopravu Adama Scheinherra (Praha Sobě) na starosti TSK. Představenstvo společnosti již dostalo za úkol, aby firma databázi vytvořila. Kdy přesně bude hotova a kdy by mohla začít fungovat, ale zatím není jasné.
V databázi bude zanesena například životnost tramvajových tratí a vozovek. Firmy do ní budou také zaznamenávat, jaké rekonstrukce a kde chystají. „Kdyby se například měly opravovat sítě a zároveň by bylo vidět, že životnost tramvajové tratě skončí za rok, tak se vše naplánuje a udělá naráz,” řekl Scheinherr. Podobné systémy podle náměstka fungují v zahraničí a výrazně pomáhají omezit nutné uzavírky.
Koordinace prací se v poslední době nepodařila například v případě rekonstrukce Vinohradské ulice. Dopravní podnik tady začal od soboty vyměňovat tramvajovou trať, která je ve velmi špatném stavu. Naplánovaná celková rekonstrukce ulice ale začne až v roce 2021. Magistrátní odbor investic totiž prozatím nemá k rekonstrukci všechna potřebná povolení.
Dopravní kolapsy kvůli uzavírkám
Minulé vedení magistrátu a zejména bývalý náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD) za podle mnohých nezvládnutou koordinaci projektů sklidili vlnu kritiky.
Loni postihl metropoli několikrát v důsledku souběhu rekonstrukcí krátkodobý dopravní kolaps. Kvůli dopravním problémům na Žižkově při opravě Husitské byla odložena na letošek rekonstrukce kolejí na Vinohradské, která se měla uskutečnit už loni.
Lidem se příliš nezamlouvalo ani prohlášení tehdejší primátorky Adriany Krnáčové (ANO), která loni v březnu v souvislosti s problémy v dopravě v metropoli prohlásila, že Pražané jsou „zpovykaní”. [celá zpráva]