Článek
Kompletní rekonstrukce se původně měla uskutečnit již loni. Kvůli souběhu s dalšími uzavírkami však byla realizována pouze 1. etapa opravy trati z Flory na Želivského.
Trať se od roku 1980 nedočkala výraznějších oprav. Nynější rekonstrukce by podle dopravního podniku (DPP) měla vyjít na 190 milionů korun. Tramvaje nebudou jezdit v úseku I. P. Pavlova–Muzeum–Flora, kde jsou čtyři zastávky, které budou rovněž upraveny.
„Jako definitivní bude realizována pouze zastávka Italská ve směru do centra, která bude tvořit nástupní ostrůvek. Tento ostrůvek bude vybaven zábradlím s vodicí funkcí pro nevidomé a slabozraké. Všechny ostatní zastávky budou provizorní,“ uvedla mluvčí DPP Aneta Řehková s tím, že konečnou podobu získají zastávky až v rámci investice města, které chce Vinohradskou kompletně opravit a proměnit.
„Plánovaná druhá etapa modernizace klíčového tramvajového úseku je proto skutečně neodkladná,“ uvedl generální ředitel DPP Petr Witowski.
Náhradní doprava X11
Pro cestující bude zavedena náhradní autobusová doprava X11, která bude jezdit mezi zastávkami Náměstí Míru–Vinohradská tržnice–Jiřího z Poděbrad–Vinohradská vodárna–Jiřího z Poděbrad–Vinohradská tržnice–Náměstí Míru.
Kvůli rekonstrukci bude zcela zrušena tramvajová linka číslo 13. Linka 11 pojede přes zastávky Náměstí Míru a Orionka dále na Floru a linka 23 bude končit na Čechově náměstí.
Řidiči budou z oblasti náměstí Jiřího z Poděbrad k magistrále vedeni přes Mánesovu ulici.