Článek
„Dnešní zatěžkávací zkouška je návazná na diagnostiku, která byla prováděna na kritickém rameni už v prosinci, kvůli čemuž jsme tehdy museli omezit dopravu. Na tomto vedlejším rameni nepředpokládáme, že by tam byla nějaká konstrukční vada, ale vzhledem k tomu, že je to stejná konstrukce ze stejné doby, tak dnes a zítra ověříme, zda tam není nějaká chyba,“ řekl náměstek pražského primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Mosty jsou z takzvaného předpjatého betonu, do kterého se vkládají ocelová lana, aby byl odolný proti tahu. Stejnou konstrukci měly mosty v Troji nebo v italském Janově, které se loni zřítily.
TSK chce zkouškami změřit pohyby mostů. Provádí se za pomoci přejezdů tří plně naložených aut, každé z nich váží 40 tun. Celkem by tak měl být most zatížen na 120 tun.
Provádí se i další diagnostiky mostů, a to Hlávkova mostu, mosty Legií a Palackého. „Prověřujeme je, protože je připravujeme do rekonstrukce a jedná se o památkově chráněné mosty,“ řekla mluvčí TSK Barbora Lišková.