Článek
Cestujícím pomáhají s orientací informátoři v oranžových vestách. Na nádražích je množství informačních cedulí, lidé si mohou vzít také letáky. Skutečnou zatěžkávací zkouškou nového systému dopravy bude zřejmě až pondělní ranní špička.
Na dolním nádraží do sobotní noci pracovali stavbaři, kteří budovy i nástupiště v posledních měsících připravovali na silnější provoz. Vznikl nový přístřešek, podchod a výtahy i mobilní čekárna se sociálním zázemím.
„Do konce prosince zprovozní Správa železniční dopravní cesty také zrekonstruované prostory v objektu Českých drah, kde budou další čekárny, pokladny a sociální zařízení,” uvedla mluvčí správy Kateřina Šubová.
V pracovních dnech se to dotkne 60 000 lidí
Ve všední dny se výluka dotkne dvou třetin ze 60 000 lidí, kteří za normálních okolností využívají hlavní nádraží. Základním spojením hlavního a dolního nádraží je autobusová linka 61, která jezdí v pravidelném intervalu a v případě nárazové potřeby po příjezdu vlaku jsou připravené záložní autobusy. Kvůli výluce jezdí v krátkém intervalu vlaky mezi židenickým a hlavním nádražím, některé zajíždějí až do Králova Pole. Odtud je také možné dostat se do centra a k hlavnímu nádraží posilovou tramvají s označením P6.
Současně začal platit nový jízdní řád na železnici. Změny nastaly na naprosté většině linek Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje. Lidé na sociálních sítích kritizují některé změny v ranních spojích, mění se časy i místa příjezdů do Brna.