Hlavní obsah

Stavba provizorního mostu přes Novomlýnské nádrže čelí ataku nepozorných řidičů

Právo, miv
Pasohlávky

Konvoj kamionů zastavujících před rozestavěným mostem s dotazem, kde se mají otočit. Řidič osobního auta, který zastavil před konstrukcí a osopil se na pracovníky stavby, co je, on chce projet. I to jsou zážitky provázející práce na provizorní konstrukci mostu přes Novomlýnské nádrže u Pasohlávek.

BEZ KOMENTÁŘE: Stavba provizorního mostu v Pasohlávkách Video: Milan Vojtek, Právo

Článek

Do čtvrteční půlnoci má platit úplná uzavírka mostu nad vodou na hrázi mezi horní a prostřední nádrží novomlýnských jezer.

Platí od půlnoci na neděli a její příčinou je instalace mostního provizoria. Ředitelství silnic a dálnic je nechalo umístit nad čtyři pole původního mostu, u kterého kontrola ukázala značné závady.

V sedmistupňové stupnici, kde sedmička je vyhrazena okamžitému uzavření, dostal na jaře letošního roku šestku. Ostatně, stejnou známku má i most přes rameno Dyje v Břeclavi. Po celou turistickou sezonu byl na mostě v zájmu odlehčení náporu dopravy zavedený kyvadlový provoz, řízený semafory. V případě dlouhých kolon si proto řidiči krátili cestu, kde to jen šlo.

Foto: Milan Vojtek

Provizorní most čeká na silnici I/52 déle než rok provozu

Aby mohly zmizet semafory a provoz byl zachován do plánované opravy v roce 2020, rozhodlo ŘSD o umístění provizorní konstrukce.

Řidiči ignorují dopravní značení

„Po instalaci mostního provizoria vrátíme na přemostění obousměrný provoz. V místě ale bude platit omezení rychlosti na třicet kilometrů v hodině,“ uvedl ředitel brněnského střediska Ředitelství silnic a dálnic David Fiala. Zhruba devadesát centimetrů vysokou konstrukci mostu zvedly podpěrné panely o další desítky centimetrů. Před provizorním mostem, smontovaným do pondělního rána, musí stavbaři ještě zhotovit bezmála půldruhého metru vysoké nájezdy. Zhutněné, aby odolaly náporu kamionů, a pokryté živičným povrchem.

„Práce jsou podle plánu. Pokud se nic mimořádného nestane, skončíme včas,“ uvedl jeden z pracovníků řízení stavby. Dodal, že každých pár minut z některého směru dorazí auto s posádkou, ignorující dopravní značení.

Foto: Milan Vojtek

I přes dopravní značení k uzavřenému mostu nadále přijíždí nepozorní řidiči.

„Opravdu to nechápu. Je tam celá řada směrových tabulí odklánějících dopravu, informací o slepé silnici i zákazy vjezdu a stejně přijedou až sem. Včera to byl celý konvoj kamionů, řidiči pak došli, že kde se mají otočit. No nikde, i vozidla stavby tady dva kilometry couvají,“ řekl muž. „No jo, slepě poslouchají navigaci a vypínají rozum,“ konstatoval pracovník stavby při pohledu na BMW s rakouskou značkou otáčející se před mostem.

Veškerá doprava bude nejméně rok jezdit po montovaném mostě. Využívá pilíře, o které se opírají čtyři pole stávajícího díla, a konstrukce s celkovou délkou 108 metrů váží zhruba 220 tun. Sedm metrů široká vozovka poslouží autům, cyklisté mají zůstat na původním díle.

Výběr článků

Načítám