Článek
Do čtvrteční půlnoci má platit úplná uzavírka mostu nad vodou na hrázi mezi horní a prostřední nádrží novomlýnských jezer.
Platí od půlnoci na neděli a její příčinou je instalace mostního provizoria. Ředitelství silnic a dálnic je nechalo umístit nad čtyři pole původního mostu, u kterého kontrola ukázala značné závady.
V sedmistupňové stupnici, kde sedmička je vyhrazena okamžitému uzavření, dostal na jaře letošního roku šestku. Ostatně, stejnou známku má i most přes rameno Dyje v Břeclavi. Po celou turistickou sezonu byl na mostě v zájmu odlehčení náporu dopravy zavedený kyvadlový provoz, řízený semafory. V případě dlouhých kolon si proto řidiči krátili cestu, kde to jen šlo.
Aby mohly zmizet semafory a provoz byl zachován do plánované opravy v roce 2020, rozhodlo ŘSD o umístění provizorní konstrukce.
Řidiči ignorují dopravní značení
„Po instalaci mostního provizoria vrátíme na přemostění obousměrný provoz. V místě ale bude platit omezení rychlosti na třicet kilometrů v hodině,“ uvedl ředitel brněnského střediska Ředitelství silnic a dálnic David Fiala. Zhruba devadesát centimetrů vysokou konstrukci mostu zvedly podpěrné panely o další desítky centimetrů. Před provizorním mostem, smontovaným do pondělního rána, musí stavbaři ještě zhotovit bezmála půldruhého metru vysoké nájezdy. Zhutněné, aby odolaly náporu kamionů, a pokryté živičným povrchem.
„Práce jsou podle plánu. Pokud se nic mimořádného nestane, skončíme včas,“ uvedl jeden z pracovníků řízení stavby. Dodal, že každých pár minut z některého směru dorazí auto s posádkou, ignorující dopravní značení.
„Opravdu to nechápu. Je tam celá řada směrových tabulí odklánějících dopravu, informací o slepé silnici i zákazy vjezdu a stejně přijedou až sem. Včera to byl celý konvoj kamionů, řidiči pak došli, že kde se mají otočit. No nikde, i vozidla stavby tady dva kilometry couvají,“ řekl muž. „No jo, slepě poslouchají navigaci a vypínají rozum,“ konstatoval pracovník stavby při pohledu na BMW s rakouskou značkou otáčející se před mostem.
Veškerá doprava bude nejméně rok jezdit po montovaném mostě. Využívá pilíře, o které se opírají čtyři pole stávajícího díla, a konstrukce s celkovou délkou 108 metrů váží zhruba 220 tun. Sedm metrů široká vozovka poslouží autům, cyklisté mají zůstat na původním díle.