Článek
Akce, kterou spolek Auto*Mat pořádá od roku 2005, propaguje cyklistiku jako způsob dopravy po městě. Podle pořadatelů kolo několikrát týdně používá asi sedm procent Pražanů, cyklistika tvoří asi procento celkové dopravy.
Cyklojízda upozorňuje také na problémy, které při jízdě po Praze cyklisté mají. Letos jde hlavně o chystané omezení průjezdu centrem, které připravila radnice Prahy 1. "Omezovat kola ve městě zní spíše jako špatný vtip. Nápadu si proto všimla dokonce i anglická a německá média," řekla organizátorka cyklojízdy Petra Melingerová ze spolku.
Omezení se mělo týkat průjezdu pěšími zónami, kam měli dosud cyklisté vjezd povolený. Podle radnice tam cyklisté ale ohrožují chodce a obyvatelé Prahy 1 si na ně pravidelně stěžují. Prozatím ale zavedení zákazu odložila, ve čtvrtek by o něm mělo diskutovat i zastupitelstvo Hlavního města Prahy.
Společně projeli cyklisté i část magistrály, která je podle pořadatelů "dálnicí ve městě" a je pro jiné formy dopravy naprosto nepřístupná. Kritizovali také současné vedení magistrátu, že nepřijal návrhy dánského urbanistického studia Gehl, které připravilo její humanizaci, tedy zpříjemnění pro obyvatele.
Účastníci cyklojízdy vyrazili brzy odpoledne z Horních Počernic, z Jižního Města, ze Stodůlek a Řep. Setkali se na Václavském náměstí a společně zamířili přes Nuselský most přes Vyšehrad a Nusle do Vršovic, kde celý program v podvečer ukončí debata s politiky o cyklodopravě.
Spolek Auto*Mat jarní cyklojízdy pořádá od roku 2005. Happening propaguje cyklistiku jako dostupný, efektivní a ohleduplný dopravní prostředek ve městě. Loni v dubnu zastihlo účastníky špatné počasí, organizátoři proto letos termín přesunuli na květen.