Hlavní obsah

To poslední, co chce člověk vidět. Lidovci navrhují zákaz reklamy na pohřby u nemocnic

Novinky, zpe

Neetické, necitlivé, to poslední, co chce člověk vidět. Tak hodnotí lidovci reklamy na pohřební služby u nemocnic. Chtějí proto prosadit zákaz takových poutačů na přístupových cestách k nemocnicím či areálům sociálních zařízení. Vláda bude návrh řešit ve středu, pravděpodobně ho ale nepodpoří.

Foto: Profimedia.cz

Zákaz reklam na pohřební služby by měl podle lidovců platit půl kilometru před vchodem do nemocnice.

Článek

Reklama na pohřební služby by měla podle lidovců zmizet z přístupových cest ke zdravotnickým areálům a zařízením sociálních služeb, a to půl kilometru od vchodu. Podle KDU-ČSL jsou takové poutače neetické.

„Ten návrh přichází proto, že nám připadá neetické, aby lidé, kteří přichází za svými příbuznými, viděli takové reklamy. To poslední, co potřebuje člověk vidět ve špitále, kde umírá jeho blízký, je reklama na pohřebnictví,“ řekl Novinkám šéf lidoveckých poslanců Jan Bartošek.

V současnosti už je reklama na pohřební služby zakázána přímo v areálech nemocnic a zařízení sociálních služeb. Podle lidovců se však poutače přesunuly před vchody.

Čekal jsem, že vláda projeví více citlivosti
Jan Bartošek, předseda poslanců KDU-ČSL

Vláda, která návrh bude řešit ve středu, už zaujala negativní stanovisko. Předloha prý nesplňuje zamýšlený cíl. Navíc by podle vlády mohla vést vzhledem k četnosti těchto zařízení téměř k plošnému zákazu propagace pohřebních služeb ve městech a v obcích.

Bartoška stanovisko vlády zklamalo. „Čekal jsem, že vláda projeví více citlivosti. Ten návrh je reakcí na rozhovory s lidmi, ať už s lékaři, nebo pozůstalými,“ komentoval to Bartošek.

Novela tak jako tak poputuje do Sněmovny. „Budeme shánět pro ten návrh podporu,“ avizoval Bartošek.

Anketa

Podpořili byste zákaz reklam na pohřební služby v okolí nemocnic?
Ano
79,8 %
Ne
14,8 %
Je mi to jedno
5,4 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 2306 čtenářů.

Výběr článků

Načítám