Článek
Podle znaleckého posudku na most mohou vjíždět vozidla až do hmotnosti 11 tun, z bezpečnostních důvodů však bude platit dál pravidlo, které stanovilo pro vjezd maximální hmotnost na šest tun.
Most z roku 1928 nebyl dosud nikdy opravován.
Slabý provoz
Provoz na mostě je od sobotního víkendového rána zatím slabý. Podle měření intenzity dopravy z roku 2016 po něm přitom projede denně asi 15 tisíc aut a téměř tisíc tramvajových spojů.
Mezi ostatními pražskými silničními mosty patří Libeňský k těm méně vytíženým, například Barrandovským mostem projede denně téměř desetkrát více aut, po Nuselském mostě zhruba pětkrát tolik.
S Libeňským mostem sousedí nejblíže Hlávkův most, kde projede přes 69 tisíc aut denně, a most Barikádníků, po kterém projede kolem 60 tisíc aut za den. Oba jsou ale součástí severojižní magistrály. O několik tisíc aut méně než po Libeňském jezdí po nedalekém Trojském mostě.
Uzavírka se kromě aut týkala také devíti denních linek tramvají a dvou nočních. Většina jezdila po jiných trasách.
Zbourat, nebo rekonstruovat?
Praha nyní řeší, co s mostem dál, zda jej zbourat a postavit nový, nebo rekonstruovat. Vedení města o dalším osudu mostu ještě nerozhodlo. Ministerstvo kultury nedávno uvedlo, že podle něj není kulturní památkou.
Podle odborníků by stavba nového mostu i komplexní rekonstrukce současného vyšly na obdobnou částku, a to 550 až 600 miliónů korun. Praha v minulosti měla plán na částečné zbourání mostu a na současných pilířích plánovala vystavět nový. Podle tohoto plánu předpokládala TSK náklady asi 350 milionů korun. Tuto možnost odborníci kvůli špatnému stavu pilířů zamítli.
Problémy se stavem mostů má Praha dlouhodobě. Na začátku loňského prosince spadla lávka pro pěší mezi Císařským ostrovem a Trojou. Při nehodě byli zraněni čtyři lidé.