Článek
„Znám Vaše výroky o tom, že nevedete kampaň. Rozpaky však ve mně vzbuzuje, že jsem na svých cestách po republice mnohokrát spatřil Vaše billboardy, doplněné o vystoupení mluvčího prezidenta v jedné ze soukromých televizí. Takový styl považuji za hybridní kampaň, jejímž cílem je dezorientovat voliče,” píše Fischer v dopise Miloši Zemanovi.
„To už je výraz zoufalství,” reagoval pro Novinky v SMS zprávě tiskový mluvčí Miloše Zemana Jiří Ovčáček a zaslal odkaz na prezidentovu řeč z 10. března, kdy oficiálně oznamoval kandidaturu a řekl, že se rozhodl nevést žádnou osobní kampaň.
Pojďme spolu změřit síly. Do kanceláře prezidenta Zemana jsem dnes doručil otevřený dopis, ve kterém ho vyzývám k setkání a debatě před volbami.#PF2018 pic.twitter.com/XTQ5xVQ5ct
— Pavel Fischer (@PavelFischer) 14. prosince 2017
„Na startovní čáru se postavilo celkem devět kandidátů, avšak v exponovaných prezidentských volbách nastupujeme pouze v osmi. Ačkoliv jsem si vědom Vašeho pracovního vytížení spojeného s výkonem funkce prezidenta republiky, považuji to za nešťastné. Jako byste tím dával najevo určité opovržení nepsanými pravidly přímé volby,” píše dále Fischer v dopise.
Miloš Zeman již několikrát řekl, že kampaň nepovede. Nicméně pod heslem „Zeman znovu” organizovala sběr podpisů jeho žena a spolek Přátelé Miloše Zemana, jehož předsedou představenstva je hradní kancléř Vratislav Mynář, nechal vyrobit billboardy, které v minulých týdnech zaplavily Českou republiku. [celá zpráva]