Článek
„K sesunutí došlo na úseku dlouhém asi padesát metrů,” popsal mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl s tím, že při sesuvu nebyl nikdo zraněn ani nedošlo k žádné dopravní nehodě.
Tuny padajících kamenů naštěstí zachytila svodidla. „Místo jsme zajistili dopravním značením a odstranili jsme sesunutý materiál. Sledujeme také samozřejmě stabilitu celého svahu,“ poznamenal Rýdl.
V současné době je provoz na úseku sveden do jednoho pruhu a zjišťuje se příčina destrukce.
„Situace nás opravdu netěší, protože to není ani dva roky, co se silnice otvírala,“ doplnil Rýdl. Dodal, že stavba podléhá záruce, kterou bude investor také uplatňovat.
„Důležité ale je, a na to všichni čekáme, zjistit příčinu,“ podotkl Rýdl.
Problémy firmy se hromadí
Jde o další problém se stavbami v Moravskoslezském kraji pro společnost Eurovia, která úsek stavěla.
„V současné době stále zjišťujeme příčinu této události,“ řekla ve středu mluvčí Eurovie Iveta Štočková. Dodala, že zatím není jasné, kdy začne sanace zdi, kdo ji bude platit a zda kvůli tomu hrozí další omezení dopravy ve směru z Ostravy do Opavy.
„Spolupracujeme s investorem a projektantem, abychom našli příčinu, a podle toho se budou odvíjet další kroky. Snažíme se to vyřešit co nejrychleji,“ řekla bez bližších podrobností.
Eurovia v kraji řeší třeba i dění kolem zříceného mostu ve Studénce, pod kterým v roce 2008 zemřelo osm lidí a desítky dalších byly zraněny. Generálním dodavatelem tohoto mostu byla firma ODS - Dopravní stavby Ostrava, která se stala součástí Eurovie.
Společnost Eurovia se kromě toho pře s Ředitelstvím silnic a dálnic o to, kdo může za postupnou destrukci a zvlnění úseku dálnice D1 v Ostravě. Tímto sporem se budou zabývat i soudy.