Článek
„Mění se za nové betonové, protože ty původní jsou tu od zahájení provozu trati, tedy od roku 1974,“ řekl Právu Ondřej Krulikovský, vedoucí služby Stavby tratě pražského dopravního podniku. Tento víkend se pracuje na kolejích poblíž stanice Pražského povstání. Pražce se mění na úseku dlouhém asi 250 metrů, ale vlaky nemohou jezdit od Muzea až ke Kačerovu, protože by se neměly kde otáčet. Cestující proto musí mezi těmito stanicemi od soboty do neděle jezdit náhradními autobusy.
V pondělí časně ráno bude provoz obnoven. Vlaky však opraveným místem budou jezdit rychlostí maximálně 40 km za hodinu. „Rychlost musí být snížena, než nové uložení betonových pražců pořádně vytvrdne,“ vysvětlil Ivan Přibyl, vedoucí provozu Traťové hospodářství. Nové pražce jsou uložené ve speciální hmotě, která by neměla přenášet hluk a jízda souprav by tedy měla být tišší.
V současnosti dělníci vyměnili každý druhý pražec v opravovaném úseku, o příštím víkendu vymění zbylé dřevěné trámy, na nichž jsou připevněné koleje metra. Proto bude i příští víkend omezený provoz na úseku Muzeum - Kačerov. V denním provozu je zavedena náhradní autobusová doprava XC v trase Hlavní nádraží – Muzeum – I. P. Pavlova – Vyšehrad – Pražského povstání – Pankrác – Budějovická – Kačerov.