Článek
Brusle pro dva kluky z dětského domova, knihy pro malé pacienty na onkologickém oddělení či krmení pro psy v útulku, na to vše už přispěli lidé díky projektu Pomozte klikem - udělejte Dobrou věc jedním hnutím prstu.
Zúčastnit se může každý, kdo si otevře webové stránky s názvem Dobrá věc. Tam si vybere projekt, na jehož realizaci se může podílet pouhým kliknutím myši. Tím připíše malou sumu, v současnosti je to dvacet haléřů, a svým časem přispěje k „naklikání“ cílové částky daru.
Vše platí komerční partner
„Vše je založené na jednoduchém principu – část peněz z reklamy partnerů je vyčleněna pro projekt Pomozte klikem. Z těchto peněz pak umožníme návštěvníkům klikat na konkrétní dary,“ vysvětluje Kocourek a Ježek dodává. „Pokud dostatek lidí udělá dobrou věc a nakliká určitou částku, zakoupíme příslušný dar a odešleme jej neziskové organizaci. Pokud je tento dar od našeho partnera, odesílá ho neziskové organizaci přímo on.“
„Tento proces plní hned několik úkolů. Lidé v nouzi dostanou něco, co jim alespoň nějak zpříjemní situaci, zviditelní se partner, který se na projektu podílel, a řada lidí se dozví o cílové neziskové organizaci. A naši příznivci mají dobrý pocit z toho, že někomu pomohli,“ doplňuje Zbyněk Vičar z Dobré věci.
Projekty v řádu tisíců
Dokud ovšem není případná částka „naklikaná“, partner dar nepošle. Může se také stát, že sama organizace nemá dostatek prostředků k zaplacení dárku. „Obecně ale projekty děláme tak velké, aby se prostě daly dotáhnout do konce, pohybujeme se maximálně řádově v tisících korun. Shromáždit tak velké sumy trvá několik měsíců,“ uvádí Vičar.
Na straně neziskových organizací se snaží Dobrá věc o co nejširší záběr. „Zveřejňujeme také jejich transparentní účty, aby jim lidé mohli posílat peníze přímo. Vedeme navíc databázi neziskovek se základními údaji a na stránkách zveřejňujeme jejich tiskové zprávy a další informace,“ vysvětluje podporu Vičar.
Kancelář nepotřebují
Z finančních prostředků od komerčních partnerů pokryje Dobrá věc provoz, rozvoj i propagaci svých stránek. „Sídlíme v Brně, ale fungujeme prostě jen na internetu. Je to nejlevnější, kancelář nepotřebujeme. Ani si ji nemůžeme dovolit,“ upřesňuje Vičar.
„Posláním Dobré věci je zdarma zviditelňovat neziskový sektor a získávat nové lidi, kteří pomáhají přímo konkrétním neziskovým organizacím," shrnuje Kocourek. Partnery lidé v projektu shání převážně na internetu či přes známé.
Klikáním už Dobrá věc pomohla například Nadačnímu fondu dětské onkologie KRTEK a dětem na onkologickém oddělení v Dětské nemocnici Brno, Centru bez bariér v Nové Pace či Dětskému domovu v Dolních Počernicích. Nebo útulkům pro psy díky nadačnímu fondu Pes v nouzi.
Hobby na víkend
O tom, že se jedná pouze o dobrou vůli, svědčí i to, že provozovatelé webových stránek dělají vše ve svém volném čase.
„Na projekt sami přispíváme, časem i penězi. Samozřejmě pokud by prostředků bylo víc, mohl by se někdo z nás věnovat Dobré věci naplno. Zatím je to jen hobby po večerech a přes víkendy. Každý máme své vlastní zaměstnání, kterým se živíme. V každém případě to stálo za to, každá dobrá věc se přece počítá,“ uzavírá Vičar.