Článek
Vědci zkoumali vztah mezi vůní z okolí a následným výběrem potravin a samotné je překvapilo zjištění, že mnozí z těch, kdo čichali opojnou vůni oblíbených fastfoodových jídel či sladkostí, ve finále sáhli po mnohem zdravějších variantách než ti, kteří cítili vůně oblíbeného ovoce.
Časem zjistili, že je velmi důležité, jak dlouho lidé tyto vůně pociťují. Lahodná vůně sice u každého dokáže vzbudit chuť na danou potravinu, ale pokud ji lidé pociťují déle než 2 minuty, pak je tato vůně uspokojí natolik, že jí dokážou odolat a zvolit raději zdravější variantu.
„Vůně spjaté s lahodnými jídly dokážou uspokojit systém odměňování v mozku, čímž se snižuje nutkání ke konzumaci těchto jídel,” vysvětlují pro Time vědci.
Pokud tedy toužíte jíst zdravě, pak si jídlo nikdy neobjednávejte podle obrázku po telefonu a raději si sami zajděte do restaurace či bufetu, kde díky vůni snáze překonáte nutkání po hřešení.