Článek
"Služba MediCall je dostupná na čísle 900 340 340 všem pacientům, kteří hledají lékaře i mimo ordinační dobu. Buď zadají kód, který dostanou od svého lékaře, nebo jim operátor sám vyhledá lékaře požadované specializace. Podobně je to i s lékárníky," vysvětluje členka představenstva společnosti xPool a. s. Simona Beránková.
S lékařem či lékárníkem lze tímto způsobem zkonzultovat nejen konkrétní zdravotní problémy, ale i léky. Minuta volání sice stojí 34 korun, ale velmi často se nemocným tato investice vyplácí.
Projekt určený i pro zdravotníky
Lékaři a další zdravotníci získají za každou konzultaci bonusové body na své bonusové konto. Za ty pak buď mohou nakupovat služby a zboží v projektu MediPool, nebo si body převedou na profesní a platební kartu xPool, již mohou používat k placení jako běžnou platební kartu.
Z pohledu pacientů je výhodou této karty do budoucnosti to, že má identifikovat lékaře oprávněného k léčení. Pacienti si budou moci na kartě ověřit, že lékař je profesně způsobilý, a zjistí si i jeho specializaci.
Tato identifikace je důležitá v souvislosti s volným pohybem lidí po Evropě. Evropská unie totiž požaduje, aby zdravotníci v členských zemích byli postupně vybavováni jednotnými Evropskými kartami zdravotníka profesionála. Celoevropský projekt se připravuje, jednotlivé členské země už ale mohou činit přípravné kroky.
Zaregistrovat se do projektu mohou zdravotní profesionálové zdarma. Karta je jen pro členy lékařské, lékárnické, stomatologické a veterinární komory, to je celkem 65 000 lidí. Zatím si nechalo kartu vystavit 16 000 lidí, měsíčně přibývá 150 až 300 dalších. Do konce roku skončí pilotní fáze, cílem je vydat do té doby ještě 1 000 karet.