Článek
Více než polovině lidí vadí, že v čekárnách stráví mnoho času. Sedm z deseti Čechů by ocenilo, kdyby se ke svému lékaři mohli objednat na přesný termín telefonicky. A většina (až 86 %) si myslí, že ke svému lékaři jezdí často zbytečně. Uvedl to průzkum, který pro společnost CompuGroup Medical zpracovala agentura STEM/MARK.
Ačkoli lidé stále preferují osobní návštěvu u lékaře (dává jí přednost osm lidí z deseti), chtěli by využívat i možnost konzultovat svůj zdravotní stav telefonicky. „Při komunikaci s lékařem je pro Čechy klíčová zejména ochrana osobních dat. Online komunikaci by nejraději využili při kontaktu se svým praktickým lékařem. Pokud by měli možnost, nejčastěji by ji využívali pro objednání termínu návštěvy u lékaře,“ říká k průzkumu Lenka Volfová z CompuGroup Medical.
Polovina lidí považuje ordinační dobu za krátkou
„Možnost podívat se online na výsledky vyšetření je zajímavá až pro 62 % Čechů. Šest z deseti by využilo také online objednání receptu na léky, které užívají dlouhodobě,“ dodává. O zdravotní online konzultace s lékařem projevilo zájem až 44 % lidí, především u praktického lékaře a pediatra.
Téměř třetině Čechů také vadí, že s lékařem mohou komunikovat jen v jeho ordinačních hodinách. Až polovina přitom považuje ordinační hodiny svého lékaře za příliš krátké. Při telefonickém kontaktu se většině (56 %) stává, že se svému lékaři nedovolají a musí volat opakovaně.