Článek
Zaměstnanci farmaceutických společností pak platí lékařům, aby s pacientkami mluvili o tomto stavu, jako by šlo o rozšířený problém, který by měl být diagnostikován a řešen. Vyplývá to ze studie australského vědce Raye Moynihana z University of Newcastle.
V článku v prestižním British Medical Journal píše, že testy léků, které jsou určeny k zvýšení chuti na sex u žen, zatím nepřinesly žádné viditelné zdravotní zlepšení.
Tato nová studie je jen poslední v řadě zpráv, které hovoří o tom, že se objevují stále nové diagnózy, které jsou spíš jen nálepkami na normální nebo mírně neurotické chování.
Kritici již dříve poukazovali, že ženská sexuální dysfunkce je vlastně jen lékařské označení pro to, když ženu již nepřitahuje její partner.
Nebezpečný marketing léků
Další skeptici podle listu Daily Mail poukazují na podobné "nemoci" jako je například v anglosaském světě rozšířený "syndrom hyperapetitu" (jinak známý jako přejídání).
V případě ženské sexuální dysfunkce ale podle Moynihana jde o směs vědy a marketingu, která se rovná "korporátnímu sponzoringu" vymyšleného problému.
"Marketing léků se prolíná s lékařskou vědou fascinujícím a hrozivým způsobem. Farmaceutické společnosti nejen podporují výzkum některých syndromů - občas se i aktivně podílejí na jejich tvorbě," píše Moynihan ve své knize Sex, lži a farmacie.
Průzkumy zdánlivě prokazující rozšířenost ženské sexuální dysfunkce prý byly sponzorovány výrobci léků.