Článek
Ve studii Florida State University požádali psychologové 57 heterosexuálních studentů majících láskyplný vztah, aby napsalo krátkou stať o událostech, kdy cítilo ke svému partnerovi extrémní lásku. Jiných 56 studentů psalo o tom, kdy prožilo největší záchvat štěstí.
Poté studentům promítali vědci 60 fotografií, které každý dobrovolník viděl 500 mikrosekund. Mezi obrázky byli jak vysoce atraktivní muži, tak velmi přitažlivé ženy, průměrně vypadající muži a průměrně vypadající ženy. Poté, co zmizel obličej, objevil se na monitoru geometrický útvar, který měly zkoumané osoby co nejrychleji identifikovat.
Když myslíte na partnera, vizuální pozornost je potlačena
Analýzou výsledků vyplynulo najevo, že osoby píšící stať o lásce dokázaly po expozici obličeje opačného pohlaví identifikovat geometrický útvar rychleji. Jejich podvědomí totiž nevěnovalo obličejům atraktivního protějšku tolik pozornosti jako u těch, kteří psali o štěstí a na lásku nemysleli.
Analýzou výsledků vyplynulo najevo, že osoby píšící stať o lásce dokázaly po expozici obličeje opačného pohlaví identifikovat geometrický útvar rychleji. Jejich podvědomí totiž nevěnovalo obličejům atraktivního protějšku tolik pozornosti jako u těch, kteří psali o štěstí a na lásku nemysleli.
Analýzou výsledků vyplynulo najevo, že osoby píšící stať o lásce dokázaly po expozici obličeje opačného pohlaví identifikovat geometrický útvar rychleji. Jejich podvědomí totiž nevěnovalo obličejům atraktivního protějšku tolik pozornosti jako u těch, kteří psali o štěstí a na lásku nemysleli. „Zjistili jsme, že když lidé jen myslí na lásku k partnerovi, jejich vizuální pozornost je potlačena spíš než uchvácena atraktivním obličejem opačného pohlaví,“ tvrdí vědci z floridské univerzity.
Analýzou výsledků vyplynulo najevo, že osoby píšící stať o lásce dokázaly po expozici obličeje opačného pohlaví identifikovat geometrický útvar rychleji. Jejich podvědomí totiž nevěnovalo obličejům atraktivního protějšku tolik pozornosti jako u těch, kteří psali o štěstí a na lásku nemysleli. „Zjistili jsme, že když lidé jen myslí na lásku k partnerovi, jejich vizuální pozornost je potlačena spíš než uchvácena atraktivním obličejem opačného pohlaví,“ tvrdí vědci z floridské univerzity.
Přitom se podařilo prokázat, že omezující vliv na vnímání měl pouze atraktivní obličej opačného pohlaví. Po průměrně atraktivním obličeji trvala identifikace geometrického objektu oběma skupinám stejně dlouhou dobu.