Článek
Odborníci se pídili po případných souvislostech mezi nehodou a skutečností, zda její viník zažil nějakou stresovou situaci.
Skutečně se ukázalo, že se nebezpečí karambolů na silnicích čtyřnásobně vzroste právě v období následujícím po rozvodu. Přitom žádná jiná životní událost riziko nehody výrazněji neovlivní.
Rozvodům lze přičítat asi tři procenta autonehod, což jen ve Francii představuje 170 mrtvých a 3000 raněných ročně.
Přebytek stresu a nedostatečná pozornost
Vědci tvrdí, že řidiči po rozvodu prožívají stres, který ovlivňuje řízení. Člověk není schopen bezpečné jízdy a bývá méně pozorný. Někteří rovněž užívají psychotropní látky, které hladkou jízdu znemožňují.
Studii zpracoval tým pod vedením Emmanuela Lagarda ze Státního ústavu zdravotnictví a lékařského výzkumu (INSERM) ve spolupráci se Státním ústavem dopravní bezpečnosti (INRETS).
INSERM v roce 1989 zřídil zdravotní observatoř a nabídl 20 tisícům zaměstnancům elektrárenské společnosti EDF a plynárenské GDF, aby se účastnili každoročního sledování zdravotního stavu.