Článek
Mnoho odborných studií zaměřených na komunikaci uvnitř organizací, sledující například kdo posílá e-maily komu, uvádí, že lidé s menším počtem kontaktů dosahují vyšší produktivity práce. Ale to neplatí při ústní komunikaci. Tvrdí to Benjamin Waber z Cambridge University v americkém Massachusetts.
„Když se podíváme na to, s kým hovoří zaměstnanci ve volných chvílích, získáme zcela nový pohled na věc. Z tohoto neformálního chování můžeme předpovědět produktivitu práce mnohem přesněji,“ cituje Waberovy závěry odborný časopis Nature.
„Když se podíváme na to, s kým hovoří zaměstnanci ve volných chvílích, získáme zcela nový pohled na věc. Z tohoto neformálního chování můžeme předpovědět produktivitu práce mnohem přesněji,“ cituje Waberovy závěry odborný časopis Nature.
„Když se podíváme na to, s kým hovoří zaměstnanci ve volných chvílích, získáme zcela nový pohled na věc. Z tohoto neformálního chování můžeme předpovědět produktivitu práce mnohem přesněji,“ cituje Waberovy závěry odborný časopis Nature.Zaměstnanci, kteří trávili spoustu času mezi pracovními úkoly interakcí s kolegy – společnými obědy či krátkou zastávkou na popovídání – vykonali mnohem více práce. Nejlépe do společnosti kolegů začleněný jedinec udělal o 60 procent více práce než ten nejméně začleněný.
„Když se podíváme na to, s kým hovoří zaměstnanci ve volných chvílích, získáme zcela nový pohled na věc. Z tohoto neformálního chování můžeme předpovědět produktivitu práce mnohem přesněji,“ cituje Waberovy závěry odborný časopis Nature.Zaměstnanci, kteří trávili spoustu času mezi pracovními úkoly interakcí s kolegy – společnými obědy či krátkou zastávkou na popovídání – vykonali mnohem více práce. Nejlépe do společnosti kolegů začleněný jedinec udělal o 60 procent více práce než ten nejméně začleněný.
„Vedení to ohromilo – oficiální politikou firmy totiž bylo, že zaměstnanci spolu mají mimo pracovní záležitosti hovořit co nejméně,“ tvrdí Waber, který výsledky prezentoval také manažerům firmy, v níž studii provedl.