Hlavní obsah

Faktory určující spokojenost českých žen

Novinky, ema

Co dělá šťastné české ženy? Je to tučný finanční obnos na účtu, spokojený milostný život, nebo dokonale uklizená domácnost? Nejčastější faktory, které vedou ke spokojenému životu žen v České a Slovenské republice, zmapovala agentura NMS Market Research ve spolupráci se značkou Figaro.

Foto: Profimedia.cz

Dokonalá matka, pečlivá hospodyně i milenka. Ženy ke spokojenosti potřebují šťastnou rodinu.

Článek

Superžena. To je sen a představa všech dotazovaných žen. To se ale ovšem kříží s ideální představou mužů. Ve své domácnosti totiž netouží po někom, kdo dokonale zrežíruje její chod, ale hlavně po ženině psychické pohodě a také po tom, aby si jejich partnerka našla nějaký čas sama pro sebe.

Studie, do které bylo zapojeno 1000 českých a slovenských mužů a žen, ukázala, že klíčem ke šťastné rodině je spokojenost. Pro 74 % českých a 67 % slovenských žen je na prvním místě péče o děti a o domácnost. Bohužel na sebe také kladou velmi vysoké nároky a snaží se stihnout i další úkoly na úkor času, který by si mohly udělat samy pro sebe. Což pokládají za hlavní problém nejen muži, ale i odborníci.

Psycholožka Eliška Kodyšová říká, že péče o rodinnou pohodu a děti spolu úzce souvisí. „Nevidím ale důvod, proč by měly zapomínat samy na sebe a své potřeby. Je potřeba dopřát si malou radost.“ Tři čtvrtiny žen z výzkumu přiznaly, že si radost dopřejí jednou týdně. Za kulturou nebo na schůzku s přáteli vyrážejí méně často. 51 % žen tvrdí, že za to může především málo času, 57 % udává jako důvod finanční problémy.

Nevyužité možnosti

Osobní koučka Petra Jarošová říká, že ženy mohou být v jedné osobě zároveň ekonomicky nezávislou partnerkou se svými koníčky i matkou a hospodyňkou na plný úvazek. „Není to překážka v péči o domácnost. Ženy mají kolikrát i možnost, ale zkrátka ji nevyužívají.“

Ačkoliv muži v průzkumu upozorňovali na fakt, že si myslí, že se jejich partnerky dostatečně neopečovávají a nedělají si radost, téměř většina dotázaných žen naopak uvedla, že jsou to právě muži, kdo jim dělá málo drobných radostí a překvapuje je. Psycholožka v tomto případě vidí problém hlavně v komunikaci. „Muži a ženy o svém vztahu mluví jen vzácně. Pokud si muž není jistý, že žena přijme malou pozornost s velkým nadšením, raději ji ani nenavrhne.”

A jak by mohly ženy potěšit muže? Například spodním prádlem. Je totiž prokázáno, že ženy oblékají svůdné či dráždivé prádlo pouze výjimečně. 84 % žen v průzkumu firmy Bluebella přiznalo, že k takovým příležitostem patří například první společná noc s novým partnerem či výročí. Stejné procento žen je přesvědčeno o tom, že se jim, ačkoli mají prádlo pod oblečením, i zásadním způsobem zvedne sebevědomí.

Výběr článků

Načítám