Článek
Otevřeně mluvit o své sexuální orientaci není pro nikoho snadné. Jak ukazují průzkumy, mezi českou LGBT komunitou to zvládá asi jen 18 % lidí. Samozřejmě velmi záleží, v jaké komunitě se vyskytují a jak se k celé záležitosti staví jejich rodiny.
Ani v dnešní době totiž není pro mnohé rodiče samozřejmostí své dítě s odlišnou sexualitou přijmout a podpořit ho v jeho dalším životě. Pořád jsou mezi námi tací, kteří své děti zavrhnou, vyhodí z domova a přeruší s nimi veškerý kontakt.
Společnost v tomto směru sice za poslední roky ušla kus cesty, lidé se u nás stali k odlišné sexualitě tolerantnější, a tedy i více než kdy předtím mohla celá řada jedinců přestat skrývat svou pravou identitu či sexuální preference, nicméně to neznamená, že by mezi námi o této komunitě nepanovalo stále mnoho předsudků. Patrné je to například při diskuzích kolem uznání manželských svazků mezi těmito lidmi.
Sexuolog Jaroslav Zvěřina: Vášnivý spor kolem homosexuálních párů
Učinit tedy coming out před rodinou, přáteli a kolegy může být velmi náročná a stresující záležitost. Člověku takové přiznání obvykle obrátí život zcela naruby.
Většina jedinců se ale shoduje, že to všechno za to stojí, úleva, že již nemusíte nic tajit, je jednoduše nesmírně osvobozující.
Prague Pride
I letošní ročník festivalu Prague Pride, který se koná od 2. do 8. srpna 2021, má tak za hlavní cíl apelovat na lidi, aby akceptovali diverzitu a umožnili i těmto lidem žít svobodný a naplněný život a nemuset se stydět za svou jinakost.
Přestože letos opět neproběhne tradiční průvod Prahou, připraveno je i tak 135 kulturních, zábavních a vzdělávacích akcí, kde bude jedním z hlavních témat právě coming out.
Podporu celosvětovému hnutí Pride vyjádřilo i mnoho módních a sportovních značek, které k této příležitosti navrhly i speciální kolekce, např. značka Converse či Adidas. Druhá ze jmenovaných značek se zúčastní i pražského festivalu na Střeleckém ostrově, a to svým Detektorem lásky, na kterém si každý může udělat test otevřenosti a láskyplnosti.
Zároveň značka Adidas pro účastníky připravila lekce jógy a běžecké akce. Dalším z partnerů je i značka Coca Cola, která pro účastníky festivalu na Střeleckém ostrově připravila chillout zónu.