Článek
Pro ředitele je tak zřejmě příjemnější jednání s lidmi s akcentem herce Gordona Browna, zatímco klienti, kteří mají blízko k mluvě zpěváka Ringa Stara nebo rockové legendy Ozzyho Osbournea, příliš neuspějí.
"Zabývali jsme se úspěšností, zapáleností pro práci a vstřícností, s níž vedoucí pracovníci přistupují ke svým partnerům a podřízeným," uvedl Khalid Aziz, ředitel Aziz Corporation. Podle jeho slov téměř polovina (46 %) ředitelů britských společností míní, že regionální akcent je v obchodním světě velkou nevýhodou. Naopak pouhých sedm procent jej považuje za výhodu, s níž se lépe uzavírají dohody.
Buďte vřelí
"Když se podíváme na regiony, kde šéfové mluví pro byznys nejlepším způsobem, pak jasně vyhrávají obyvatelé Londýna a blízkého okolí. Podobně je to podle zpráv od našich kolegů i v mnoha dalších evropských zemích, včetně Francie, Německa nebo Belgie. I tady jsou mezi jednotlivými regiony vcelku velké rozdíly a stylem mluvení se dokáží daleko lépe prosadit byznysmeni z okolí velkoměst," vysvětluje Aziz.
Dá se tedy předpokládat, že podobné rozdíly panují i mezi regiony v rámci Česka. Aziz připomenul, že v byznyse vítězí především vstřícný přístup. Naopak lidé, kteří hovoří odtažitě, hrubě, a na partnera se ani nepodívají, nemají ve velkém byznysu co dělat.