Hlavní obsah

Ženy chtějí být v ekonomické recesi krásnější

Fort Worth

Ekonomická recese přeje prodeji barev na vlasy, zkrášlující kosmetiky a módních doplňků. Podle výzkumu z Texasu totiž ženy zasažené ekonomickou krizí začnou více dbát o svůj zevnějšek a více se zkrášlovat. Tento fenomén souhlasí s tzv. „efektem rtěnky“ a ženy podle něj v době krize více investují do zkrášlení svého zevnějšku.

Foto: Profimedia.cz

V ekonomické krizi ženy pohání tzv. "efekt rtěnky".

Článek

Tento fenomén koření velmi hluboko v evoluci ženské psychologie. Atraktivita u žen souvisí se zkrášlováním obličeje a zvláště rtů, takže výrazné rty jsou přitažlivější pro muže. Tím pádem je o takovou ženu větší zájem a ona má více šancí najít si někoho, kdo o ni bude pečovat.

Sarah E. Hillová z Texas Christian University tvrdí, že teorie o „efektu rtěnky“ funguje u žen doslovně, neboť jsou ochotny investovat spíš do rtěnek a kosmetiky než do jiného spotřebního zboží, které nezvyšuje jejich krásu.

„Zjistili jsme, že efekt rtěnky platí zvláště u výrobků, které zvyšují krásu, i když jsou ty výrobky dražší. Ekonomická krize tak paradoxně vede k tomu, že ženy utrácejí za luxusní kosmetiku a oblečení více než před krizí,“ tvrdí doktorka Hillová.

Přitom touha nakupovat si luxusní zkrášlovadla se týká žen bohatých i těch méně movitých. „Chtějí zvýšit bez rozdílu na příjmy svou atraktivitu a být přitažlivější pro muže, kteří je mohou zajistit,“ dodává Hillová.

Související témata:

Související články

Neřesti a hříchy "průměrných" žen

Milé dámy, ruku na srdce, patříte mezi "průměrné" zástupkyně něžnějšího pohlaví, nebo se rády ukazujete a vyčníváte z davu? Řadíte-li se do první skupiny...

Výběr článků

Načítám